וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבניין היקר בבריטניה: ענק הבנקאות HSBC מכר את המטה שלו בסיטי של לונדון ב-2.2 מיליארד דולר

TheMarker

30.4.2007 / 20:59

HSBC מכר את הבניין במחיר יותר מכפול מעלות הקמתו; מטה הבנק ימשיך לפעול בבניין



ענק הבנקאות הבריטי HSBC מכר את בניין המטה העולמי שלו בסיטי של לונדון תמורת 1.09 מיליארד ליש"ט (2.17 מיליארד דולר) לקבוצת הנדל"ן הספרדית מטרווקסה (Metrovacesa) - המחיר הגבוה ביותר ששולם אי פעם עבור בניין בתולדות בריטניה.



הבניין בן 45 הקומות, המתנשא לגובה של 210 מטר וכולל שטח משרדי של 102 אלף מ"ר, נמכר במחיר יותר מכפול מעלות הקמתו. HSBC, אשר המטה שלו ימשיך לפעול בבניין, הקים את הבניין בעלות של חצי מיליארד ליש"ט. הבנייה החלה בשנת 1998, ומטה הבנק עבר לבניין בשנת 2002. 8,000 בני אדם עובדים בבניין, הכולל גם חדר כושר, חנויות ומרכז רפואי.



בעקבות מכירתו, הדיח בניין HSBC את מגדל "המלפפון החמוץ" (The Gherkin) בסיטי של לונדון, מהתואר "הבניין היקר בבריטניה". מגדל "המלפפון החמוץ" נרכש בחודש פברואר תמורת 600 מיליון ליש"ט (1.2 מיליארד דולר) - מחיר שיא עבור בניין ברובע הפיננסים של לונדון - על ידי חברת הנדל"ן הגרמנית IVG ובנק ההשקעות הבריטי אוונס רנדל.



המגדל בן 40 הקומות, אשר זכה לכינוי "המלפפון החמוץ" בשל צורתו האובלית וצבעו הירקרק, הוא השישי בגובהו בלונדון. המגדל תוכנן על ידי האדריכל הבריטי נורמן פוסטר, ובנייתו הושלמה בשנת 2004. המגדל הפך במהרה לאחד מסמליו הבולטים של קו הרקיע של לונדון, וזכה למגוון כינויים בשל צורתו הייחודית, בהם "המלפפון האירוטי", "הסמל הפאלי מקריסטל", ו"הרמיזה הגבוהה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully