וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטול הפטור ממע"מ באילת ירד מסדר היום; ועדה חדשה תדון בעניין; ראש העיר אילת: "כלכלת העיר נמצאת במשבר קשה"

עירית רוזנבלום

30.4.2007 / 21:22

יצחק-הלוי טוען כי בערים המתחרות עקבה וטאבה משקיעות ממשלותיהן כספים בעוד שאילת דורכת במקום



ביטול הפטור ממע"מ באילת ירד מסדר היום. ועדה חדשה שתוקם, תדון בנושא, כך החליט מנכ"ל משרד ראש הממשלה. עיריית אילת טענה מלכתחילה כי כוונה זו נוגדת את החלטת מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רענן דינור, לפיה נושא אילת יעלה לדיון בוועדה מקצועית בלתי תלויה וכי עד אשר תסיים הוועדה את עבודתה לא תהיה כל נגיעה בנושא המע"מ.

מאז ההצהרה על הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ, הביעו שרים וחברי כנסת רבים תמיכה בעיר אילת והתנגדו לכוונה לבטל את הפטור. ח"כ סטאס מיסז'ניקוב, יו"ר ועדת הכספים, הודיע לראש העיר כי ועדת הכספים לא תיתן ידה לעניין ואף ציין כי הוא בוחן אפשרות להגיע לאילת בשבועות הקרובים, ביחד עם חברי ועדת הכספים.



טרם ההודעה על ביטול הכוונה לבטל את הפטור ממע"מ, שיגר היום ראש העיר אילת, מאיר יצחק-הלוי, מכתב לדינור. יצחק-הלוי כתב כי "לצער הכל, סוגיית המע"מ באילת עולה שוב לסדר היום על ידי פקידי רשות המסים. פקידי רשות המסים מזינים את הנהלת משרדי ראש הממשלה והאוצר בנתונים מגמתיים ולא מדויקים בלשון המעטה, שתכליתם פגיעה אנושה בעיר אילת."



יצחק-הלוי טוען כי כלכלת העיר אילת נמצאת במשבר קשה. המשבר בתעשיית התיירות עמוק במיוחד ומקרין ישירות על כלכלת העיר כולה.



"המצב הדמוגרפי באילת נחלש מאוד על פי כל אמת מידה, מדעית ומקצועית. יוקר המחייה באילת הוא הגבוה ביותר במדינת ישראל והשכר הממוצע באילת מהנמוכים ביותר. על העיר אילת ניחתות גזירות קשות, הפוגעות באיכות החיים וביכולת העיר אילת להגיע ליציבות כלכלית. גזירות אלה מובילות להגירה שלילית של אוכלוסיות מהרבדים הבינוניים והחזקים", כותב ראש העיר.



לצד אלה מציין ראש העיר, כי העיר עקבה שבירדן ומתחם טאבה בסיני הוכרזו על ידי ממשלותיהם כיעדים אסטרטגיים תיירותיים וכאזורי סחר חופשי, הכוללים סל הטבות מורחב ליזמים ולתושבים, שתכליתו עידוד משקיעים ויזמים ושיפור איכות חיי התושבים.



בימים אלה מושקעים בעקבה כ-10 מיליארד דולר בפיתוח. "לעומת זאת, באילת לא השקיעו ממשלות ישראל השקעות אסטרטגיות בעשור האחרון. כל התוכניות התשתיתיות בהיבט הלאומי נמצאות בהקפאה עמוקה. ביניהן, רכבת לאילת, שדה תעופה, העתקת בסיס חיל הים, שיווק הלגונה המזרחית, טיילת השלום, כביש 90, מרכזי קונגרסים וירידים ועוד", התריע יצחק-הלוי בפני מנכ"ל משרד ראש הממשלה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully