וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגוני הסטודנטים דחו הצעת הפשרה של נציגי ראש הממשלה לפיה מסקנות ועדת שוחט ייושמו רק בעוד שנתיים

תמרה טראובמן

30.4.2007 / 23:19

יו"ר ארגון הסטודנטים: זה הסכם מעליב המשקף את גישת הממשלה לציבור הסטודנטים





הצעת הפשרה יוצרת שני "דורות" של סטודנטים: דור הסטודנטים שלומד כיום, שישלם עד סוף לימודיו לתואר הנוכחי את שכר הלימוד הנהוג כעת (כ-8,600 שקלים). לעומת זאת, הסטודנטים שיירשמו ללימודים בשנת הלימודים הבאה, ישלמו בשנה הראשונה ללימודיהם (2007-2008) אותו שכר לימוד הנהוג היום, והחל משנת לימודיהם השנייה ישלמו לפי המתווה החדש, עליו תמליץ ועדת שוחט.



במסמך, מתחייבת הממשלה, כי ב"שנים הקרובות" יוחזרו למערכת ההשכלה הגבוהה "המשאבים שנגרעו ממנה מאז שנת 2000". מדובר בסכום של יותר ממיליארד שקל. ואולם, החזר הכסף יעשה בתנאי שהמלצות ועדת שוחט ייושמו במלואן, כפי שיאושרו בממשלה - כלומר, בתנאי שהסטודנטים לא ייטרפדו בהמשך את יישום המלצות הוועדה בנוגע לשכר הלימוד או להיבט אחר.



הצעת הפשרה היא הפעם הראשונה שאולמרט או הממשלה מציינים בכתב, את גובה הסכום שיוחזר למערכת ההשכלה הגבוהה במסגרת הרפורמה. עד כה, יו"ר הוועדה, אברהם שוחט, אמר כי הוא קיבל הבטחות להחזר תקציבי, אך גובה הסכום שיוחזר נותר מעורפל. במסמך, לראשונה, יש התחייבות להחזר סכום מדוייק.



בנוסף, הוצע לסטודנטים כי בין השלמת ניסוח המלצות ועדת שוחט לאישורן בממשלה, יוכנס שלב ביניים של שבועיים, שבהם "תתקיים התדיינות בין ראש הממשלה, שר האוצר ושרת החינוך לנציגי הסטודנטים."



בניגוד לאיומים של ראשי האוניברסיטאות ב"הענשת" הסטודנטים על השבתת הלימודים בשלושת השבועות האחרונים באמצעות ביטול הסמסטר, בהסכם מופיעה התחייבות מצד ראשי האוניברסיטאות והמכללות, "לעשות כל שביכולתם למניעת פגיעה בסטודנטים עקב השביתה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully