וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפכ"ל המשטרה לשעבר, שלמה אהרונישקי, יחזיר מאות אלפי שקלים שקיבל שלא כדין

יהונתן ליס

30.4.2007 / 22:47

מבקר המשרד לביטחון הפנים: תרבות פדיון ימי החופשה הצבורים במשטרה חרגה מן הנורמה הנהוגה בשירות הציבורי



מפכ"ל המשטרה לשעבר, שלמה אהרונישקי, יחזיר למשטרת ישראל מאות אלפי שקלים שקיבל עם שחרורו מהמשטרה בגין דיווח לא תקין של 59 ימי החופשה שצבר. במקביל, יבדוק היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, דיווחים שהעביר אהרונישקי על ימי חופשה נוספים שצבר, למרות שלפי החשד, הם נוצלו לנסיעות לחו"ל ולנופשים משפחתיים בארץ.



הפרשה, שנחשפה בעיתון "ידיעות אחרונות", חשפה עוד כי הקצונה הבכירה במשטרה נהגה לפדות ימי חופשה בשווי מאות אלפי שקלים, בניגוד למקובל במגזר הציבורי. מזוז צפוי לבחון עוד האם 35 ימי חופשה נוספים אותם פדה אהרונישקי, נוצלו על ידו לנסיעות לחו"ל ולחופשות, מבלי שחתם כנדרש על טפסים, וכך קיבל תמורה כספית עבורם לאחר שלא נוצלו בפועל, לכאורה. בנוסף, ייתבקש מזוז לבחון את בקשתו של אהרונישקי מאגף משאבי אנוש במשטרה להכליל במאזן חופשותיו ימי חופשה שעמדו לזכותו עם פרישתו מצה"ל וגיוסו למשטרה.



מבקר המשרד לביטחון הפנים, יצחק שגב, הגיש דו"ח ביקורת חריף נגד המפכ"ל לשעבר ונגד תרבות פדיון ימי חופשה צבורים במשטרה, שחרגה מן הנורמה הנהוגה בשירות הציבורי. הביקורת החלה ביוני 2005, על פי הנחיית השר לביטחון הפנים לשעבר, ח"כ גדעון עזרא, בעקבות שאילתא שהוגשה בכנסת. המבקר המליץ, בין היתר, על שינוי נהלים מקיף באגף משאבי האנוש בכל הנוגע לצבירת ימי חופשה במשטרת ישראל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully