וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד הולך הביתה - בידיו עשרות מיליוני ש'

ערן גבאי

1.5.2007 / 4:54

הדירקטוריון ואיומי רשות ני"ע דחקו את מנכ"ל בזק לפינה - ואתמול הודיע על התפטרותו. היו"ר ויסגלס: "נוודא שלא יהיו עוד תקלות"

מנכ"ל קבוצת בזק, יעקב גלברד, הודיע אתמול לדירקטוריון החברה על התפטרותו מהתפקיד שנה וחצי לפני תום החוזה. גלברד נאלץ להתפטר בעקבות הפרשות החשבונאיות שנחשפו בבזק בשנה וחצי האחרונות והפרשה של אי מחיקת שווי ציוד בפלאפון בדו"חות החברה. שווי הפיצויים והאופציות שיקבל גלברד בעקבות התפטרותו מוערך בעשרות מיליוני שקלים.

למרות המתיחות השוררת בין הדירקטוריון לגלברד על רקע הפרשות שנחשפו, הביעו בחברה הוקרה על תרומתו. הודעת ההתפטרות נכנסה לתוקף באופן מיידי, והחל מאתמול גלברד אינו משמש עוד מנכ"ל בזק.

להודעת ההתפטרות קדמו דיונים בין עורך הדין של גלברד לעורכי הדין של בזק בניסיון להגיע להבנות בעניין תנאי פרישתו. דירקטוריון בזק ימנה ועדה שתסכם עם גלברד את תנאי הפרישה שלו בתוך 90 יום ותגיש את מסקנותיה לדירקטוריון שיקבל החלטה בתוך 45 יום. ככל הנראה, גלברד יהיה זכאי לתנאי מפוטר בפיטורים רגילים ויקבל את כל התנאים שהובטחו לו בחוזה ההעסקה האישי - ובהם משכורות חודשיות של כ-250 אלף שקל בחודש למשך שנה וחצי נוספות עד לסיום תקופת החוזה.

גלברד יהיה גם זכאי לחלקו היחסי בבונוסים ובתוכנית האופציות בגין השנים שבהן עבד בחברה. לפי הערכות, גלברד יקבל שווה ערך לכשליש מסך האופציות שהיה יכול לעמוד לרשותו, אם היה עובד בבזק לאורך כל תקופת החוזה. בדירקטוריון בזק יש מי שחושש כי הבטחות בכתב שניתנו לגלברד על ידי בעלי המניות לקבלת תגמול בשווי מסוים, יקשו על המו"מ עמו.

דרוש: מנכ"ל חדש

יעקב גלברד מסר אתמול בהודעה אישית מטעמו: "בחמש וחצי השנים האחרונות שירתי את בעלי המניות והעובדים בקבוצת בזק. בתקופה זו הקדשתי, יחד עם שאר מנהלי החברה ועובדיה, ימים כלילות לקידום ענייניה של הקבוצה. מאמץ זה נשא פרי בהבראת פלאפון ובשינוי עסקי וארגוני בחברת בזק לאחר הפרטתה. בנסיבות שנוצרו החלטתי, בצער רב, לסיים את תפקידי בחברה ולאחל לקבוצה ולעובדיה הצלחה בהמשך ביסוס בזק כמובילת שוק התקשורת".

דירקטוריון בזק החליט עוד אתמול על הקמת ועדת איתור למנכ"ל חדש. בראש ועדת האיתור יעמוד יו"ר הדירקטוריון, עו"ד דב ויסגלס. בדירקטוריון בזק מעוניינים להגיע להסדר גם עם רשות ניירות ערך, שיקטין את הסיכוי לפתיחת חקירה בעקבות הכשלים שאותרו. הדירקטוריון היה בקשר מתמיד עם רשות ניירות ערך מתוך ניסיון להבטיח כי צעדיו יניחו את דעתה. הדירקטוריון הודיע אתמול כי יפעל ליישום מסקנות דו"ח הבודק והפקת הלקחים המתחייבים.

יו"ר דירקטוריון בזק, עו"ד ויסגלס, שמעמדו ויוקרתו נפגעו בפרשות האחרונות, אמר אתמול כי לדירקטוריון יש כוונה ברורה להפיק את מלוא הלקחים מהפרשות. "שורת ההחלטות שקיבלנו היום מלמדת שלא רק הפנמנו את כל הליקויים שנתגלו, אלא גם התחלנו מיידית בפעולה נמרצת לתקנם", אמר עו"ד ויסגלס. "כל חברי הדירקטוריון מאוחדים ברצון להשגת מטרה אחת מרכזית - לוודא שמעתה פעילות הדירקטוריון תהיה ללא דופי, וודאי ללא תקלות מצערות כפי שנחשפנו אליהן לאחרונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully