וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צנגן תוקף את יחימוביץ'

רוני קורן-דינר

1.5.2007 / 4:25

מנכ"ל רשת: "התערבותך במינוי מנכ"ל חברת החדשות בלתי נסבלת". הח"כית: "זהו ניסיון להלך אימים עלי ועל שרים וחברי כנסת"

"התערבותך כפוליטיקאית בעלת עניין בתהליך בחירת מנכ"ל לחברת החדשות, שלא לדבר על התעסקותך בזהות המועמדים, היא בלתי דמוקרטית ובלתי נסבלת" - כך כתב מנכ"ל זכיינית ערוץ 2 רשת, יוחנן צנגן, לחברת הכנסת והעיתונאית לשעבר שלי יחימוביץ'. צנגן כתב את הדברים בתגובה למכתבה של יחימוביץ' מהשבוע שעבר אל יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, שבו מחתה על מעורבות בעלי המניות של רשת וקשת במינוי מנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2, וניסיונם לכפות את עמדתם לכאורה על כל חברי הדירקטוריון.

צנגן תקף בחריפות את יחימוביץ', לשעבר פרשנית בכירה בחדשות 2, וכתב כי דבריה הם "לקט של רכילויות, שמועות, השמצות והאשמות-שווא שעליהן אני בוחר, מפאת כבוד הכנסת, שלא להגיב, אלא להעביר את העניין לטיפולה של וועדת האתיקה של הכנסת". בהמשך ציין צנגן כי נציגי דירקטוריון חברת החדשות, המייצגים את בעלי המניות, פועלים מתוקף הסמכות שהעניק להם החוק וממילא אין באפשרותם למנות מנכ"ל ללא רוב של 75% מהחברים.

"בעלי ההון מבקשים לכפות מינוי"

במכתבה של יחימוביץ' התריעה חברת הכנסת כי בכוונתה להביא את הליך המינוי בפני ועדת הכלכלה של הכנסת ואף לעתור לבג"ץ אם יהיה צורך בכך. "בגלוי ותוך נטישת כל איזונים ובלמים, באים בעלי ההון ומבקשים לכפות בכוח הזרוע את המועמד המועדף עליהם", כתבה יחימוביץ' לדאבוש, ורמזה על פועלם של בעלי המניות אודי אנג'ל (רשת) ומוזי ורטהיים (קשת) לקידום מינויו של רפי גינת, מגיש "כלבוטק" ולשעבר עורך "ידיעות אחרונות". "בין היתר", הוסיפה יחימוביץ', "הם עושים זאת באמצעות איומים מרומזים וישירים על יו"ר דירקטוריון חברת החדשות, העיתונאי הוותיק והמוערך יצחק לבני, תוך כדי המתנה מאיימת לתום כהונתו כדי להחליפו באחר אם לא ישנה את עמדתו". לבני הוא נציג ציבור בדירקטוריון שמונה על ידי מועצת הרשות השנייה, ויחד עם נציגי הציבור הנוספים, עו"ד רחל בן-ארי וד"ר אילן אסיה, מתנגדים למינוי גינת.

יחימוביץ' מיהרה להוציא מכתב תשובה לצנגן: "אני רואה במכתבך אלי ניסיון ברור ומדאיג להלך אימים הן עלי והן על שרים וחברי כנסת אחרים אשר יבקשו למלא את תפקידם ביושר ולגונן על הציבור. הניסיון ליצור דה-לגיטימציה לעבודת חברי הכנסת הנאבקים למען תקשורת חופשית, הוא ניסיון נואל. דומני כי הוא נועד במידה רבה לחסום את המשך ביקורתה של הכנסת על תחומים נוספים אשר בהם הנכם פוגעים בציבור לטובת רווחים כספיים, כמו החדרה בוטה של תוכן שיווקי לשידוריכם והיעדר עמידה בהפקות מקור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully