וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמטק צונחת ב-12% אחרי שפייפר ג'פרי הזים חדשות טובות לכאורה על מגזר המעגלים המודפסים

רמי קפלן

31.8.2001 / 21:42

בית ההשקעות טוען שנתונים שפירסמה התאחדות המעגלים על התחזקות ההזמנות ביולי מטעים, משום שאינם מהימנים סטטיסטית; המניה איבדה יותר מ-20% למחיר של פחות מ-4 דולרים

השמיים מעל תעשיית המעגלים המודפסים מתקדרים לאחרונה. הדבר ניכר היטב במחירי המניות של היצרניות הישראליות של ציוד הבדיקה להליך הייצור של המעגלים - אורבוטק וקמטק - שחוות לאחרונה שפל רציני.

היום למשל צונחת מניית קמטק ב-12%, במחזור נמוך, ויורדת לראשונה בחייה הציבוריים הקצרים (מאז יולי 2000) אל מתחת לקו 4 הדולרים למניה, המשקף לה שווי של כ-80 מיליון דולר. הירידה היום חותמת שבוע שחור, בו איבדה המניה בסך הכל 23% מערכה (בכפוף לשינויים עד סוף המסחר היום).

אפשר שאחד הגורמים המיידים לצניחה במחיר המניה היום, הוא דו"ח שהוציא אתמול בית ההשקעות פייפר ג'פרי בנוגע לתעשיית המעגלים המודפסים, שם קבע כי דו"ח אופטימי שפורסם ביום שלישי האחרון, על ידי IPC, התאחדות המסחר הראשית של תעשיית המעגלים המודפסים, אינו מהימן.

מהדו"ח עלה כי יחס ההזמנות לחיובים (Book to bill) בתעשייה עלה בחודש יולי ל-0.9 לעומת יחס של 0.74 ביוני, מה שמבשר על התעוררות דרמטית בשוק. מספר אנליסטים ואנשי מפתח התחום מיהרו להתבסס על הדו"ח, ולשחרר אמירות אופטימיות בנוגע למגזר - כך לפי פייפר ג'פרי.

"עם זאת, אף אחד לא הבחין בניואנס אחד בנתונים, ההופך אותם למטעים ולא מהימנים סטטיסטית", כותבים האנליסטים של פייפר ג'פרי. מסתבר ש-IPC ערך שינוי דרמטי במבנה המדגם של חודש יולי, בהשוואה למבנה שהיה נהוג בששת החודשים הקודמים, במה שנוגע למספר היצרנים שנבדקו, גודלם ומאפיינים אחרים שלהם.

בנטרול ההבדלים המלאכותיים שיצר השינוי במדגם, מאמינים בבית ההשקעות שאם בכלל חל שיפור בשיעור ההזמנות מאז חודש יוני, הרי שמדובר בשיפור זעיר הנובע בעיקר מניקוי מלאים. את זה מדגישה העובדה כי מפעלים רבים בתחום, הפועלים בארה"ב או בארצות מערב אחרות, נסגרים לאחרונה, והייצור עובד לאסיה שם כוח העבודה זול יותר.

הפסימיות של פייפר ג'פרי בנוגע לתעשיית המעגלים המודפסים בכלל, ולקמטק בפרט, אינה חדשה. כבר בסוף שבוע שעבר פירסם בית ההשקעות המלצה שלילית על החברה, המלצה ששימשה בתפקיד מרכזי כנראה בירידה החדה של קמטק השבוע.

פייפר העניק למניית החברה המלצת נייטרלי, קיצץ את מחיר היעד שלה ל-4.28 דולרים, המשקף לה מכפיל רווח של 2 בלבד, וקיצץ את תחזיותיה של קמטק ב-2001, להכנסה של 50.1 מיליון דולר ורווח של 9 סנט למניה. ב-2002, מעריכים בבית ההשקעות, ההכנסות ירדו והחברה תעבור להפסד.

כל זאת על רקע בעיה מאוד בסיסית בעסקיה של החברה: ביקושים הולכים ויורדים למעגלים מודפסים על רקע המיתון העולמי, מגמה המפחיתה בתהליך שרשרת גם את הביקוש למוצרי בדיקה. רכישת חברת אינספקטק על ידי קמטק, בעלות של 2.25 מיליון דולר, תביא לדעת פייפר לגידול בהוצאות ולפגיעה לא נעימה בשורת הרווח. מעניין שבית ההשקעות CIBC World Market חשב אחרת באמצע אוגוסט, כאשר העניק לקמטק המלצת "קנייה חזקה" בעקבות הרכישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully