וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרדוק לקראת רכישת דאו ג'ונס

סוכנויות הידיעות

1.5.2007 / 19:26

ניוז קורפ הגישה הצעת רכש בשווי 5 מיליארד דולר למו"לית ה"וול סטריט ג'ורנל". המניה זינקה ב-58%

ענקית המדיה ניוז קורפ (סימול NWS), בבעלותו של איל המדיה רופרט מרדוק, הגישה הצעת רכש עבור דאו ג'ונס (סימול DJ), מו"לית העיתונות המוציאה לאור את ה"וול סטריט ג'ורנל", בסך 5 מיליארד דולר או 60 דולר למניה במניות ומזומן. מניית דאו ג'ונס זינקה ב-58% בעקבות ההצעה, לפני שהמסחר בה נעצר בבורסת NYSE.

מחיר המניה של דאו ג'ונס, המחזיקה גם בבעלות אתר החדשות הכלכליות מרקטווץ', עלה ב-20.95 דולר ל-57.28 דולר למניה. מנית ניוז קורפ יורדת ב-3% בניו יורק.

דאו ג'ונס אמרה בהצהרה כי מועצת המנהלים ונאמני משפחת בנקרופט, המחזיקים במניות השליטה במו"לית, שוקלים את ההצעה. הצעת רכש עוינת עבור המו"לית עשויה להיתקל בהתנגדות משפחת בנקרופט, אשר כבר דחתה בעבר הצעות למכירת החברה.

ניוז קורפ, המחזיקה בבעלות העיתון "ניו יורק פוסט", התחייבה להגדיל את הכנסותיה מפרסום מקוון. התחייבות זו תורגמה למציאות, לאחר שהחברה רכשה את אתר הרשתות החברתיות מיי ספייס. רכישת דאו ג'ונס תעניק לניוז קורפ גישה למותג עיתונות חזק, בין היחידים אשר לו מודל מצליח של שירות מקוון בתשלום (האתר השני הוא TimesSelect של ה"ניו יורק טיימס" המאפשר גישה לטורי הדעות ומאמרי המערכת בתשלום).

הצעת הרכש באה בזמן שבו יורד חינה של העיתונות המודפסת בוול סטריט. העיתונות המודפסת בעולם סובלת ממשבר בתקופה האחרונה, על רקע הירידה בהכנסות מפרסום. היחלשותה של העיתונות המודפסת קשורה גם למעבר הצרכנים לצריכה של חדשות מקוונות - מהלך בעייתי לתעשייץ העיתונות.

דאו ג'ונס הצליחה לעלות על הציפיות, על רקע האווירה הקשה בתעשייה, הודות לעלייה במנויים בתשלום לאתר המקוון של ה"ג'ורנל" והכנסות מפרסום גבוהות מהממוצע בתעשייה, בעיתון המודפס. בחודש שעבר, חזרה החברה על תחזיותיה לגידול ברווח ל-2007 בהיקף של 40%-25%, לעומת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully