וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש כי יובל רכלבסקי קיבל מענק פסול מבזק

מירב ארלוזורוב

2.5.2007 / 7:11

הממונה לשעבר על השכר באוצר, קיבל מבזק מענק של 200 אלף שקל בתקופת צינון. כיום סמנכ"ל משאבי אנוש בחברה

האם יובל רכלבסקי, לשעבר הממונה על השכר באוצר, קיבל מבזק מענק של 200 אלף שקל בגין תקופה שבה עדיין היה בתקופת צינון לאחר פרישתו מהאוצר? חשש כזה עולה מדו"ח הבודק המיוחד, יורם דנציגר, שמונה לבדוק את הכשלים החשבונאיים והניהוליים שהתגלו בבזק.

בדו"ח של דנציגר נכתב כי רכלבסקי, שמונה לסמנכ"ל משאבי אנוש בבזק, קיבל בספטמבר 2006 מענק של 200 אלף שקל. מדובר במענק חד-פעמי ששולם לו נוסף על משכורת ספטמבר. דנציגר כותב בדו"ח: "לגבי התשלום החורג ששולם לרכלבסקי, הוסבר לי כי זה היה תשלום חד פעמי כפיצוי עבור השעות הרבות שהקדיש ללימוד ענייני החברה טרם כניסתו לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש".

קודם כניסתו לתפקיד סמנכ"ל משאבי אנוש של בזק היה רכלבסקי בתקופת צינון של תשעה חודשים לאחר פרישתו ממשרד האוצר. לפי החוק, אסור לעובד מדינה הנמצא בתקופת צינון לקבל שכר. מנוסח הדברים שכתב דנציגר ניתן להבין כי רכלבסקי קיבל מענק עבור שעות שהקדיש, לכאורה, ללימוד תפקידו בבזק - בשעה שהיה מצוי עדיין בתקופת הצינון.

בתשובה לשאלת TheMarker השיב דובר בזק, יותם יקיר: "לא שולם ליובל רכלבסקי שכר בגין תקופת הצינון שלו, וההחלטה על תקופת הצינון כובדה במלואה ובהקפדה. הבונוס לרכלבסקי בגין 2006 נבע בעיקרו מההערכה הרבה להישג הייחודי בהשגת הסכם עבודה עם ארגון עובדי בזק לשינוי ארגוני בחברה - משא ומתן שאותו הוביל רכלבסקי עם אחרים עד להשלמתו בהצלחה מלאה". דובר בזק לא השיב לשאלה כיצד מתיישבת תגובה זו עם הדברים שכתב הבודק המיוחד, מפי בזק, בדו"ח הבדיקה שלו - ואם התגובה של בזק מכחישה, למעשה, את הדברים שנכתבו בדו"ח של דנציגר.

בונוס מאת המנכ"ל

רכלבסקי אמר ל-TheMarker כי הוא כיבד את תקופת הצינון במלואה, בין יוני 2005 לאפריל 2006, ובתקופה זו לא קיבל שכר. לדבריו, הבונוס שולם לו חצי שנה לאחר שכבר עבד בבזק, וזאת כהחלטה יוצאת דופן ובלעדית של מנכ"ל בזק יעקב גלברד. "זה בונוס ששולם לפי שיקול דעת המנכ"ל, בלי קשר להסכם העבודה שלי ובלי שהיתה דרישה או בקשה שלי בנושא. בדיעבד, גלברד נימק את החלטתו לתת את הבונוס, בין השאר, על רקע המאמצים שהקדשתי ללימוד בזק טרם כניסתי לתפקיד. זה היה שיקול הדעת שלו, ושיקול הדעת הזה יעלה עכשיו שוב לאישורו של דירקטוריון בזק. אני כבר הודעתי, כמו הבכירים האחרים בחברה, כי אם לא יינתן אישור מחודש - אני אחזיר את הבונוס".

הבונוס החד פעמי שקיבל רכלבסקי בספטבמר 2006 הצטרף לבונוס השנתי ששולם לו בגין 2006, בינואר 2007. הבונוס השנתי ששולם לרכלבסקי הסתכם ב-600 אלף שקל ושולם, כאמור, נוסף על הבונוס החד-פעמי של 200 אלף שקל ששולם בספטמבר.

הבודק המיוחד ציין כי הבונוס השנתי חרג ב-150 אלף שקל (33%) מתקרת הבונוס השנתית שאמור היה רכלבסקי לקבל בגין 2006. למעשה, בהתחשב בעובדה שרכלבסקי נכנס לתפקידו רק בתחילת אפריל 2006, מדובר בחריגה של 262 אלף שקל (77%) מהבונוס שהוא אמור היה לקבל לפי חוזה ההעסקה שלו בגין עבודה של תשעה חודשים. החריגה בבונוס השנתי, ככל הנראה, נבעה מהוקרה על ההישג של רכלבסקי, שהצליח להגיע להסכמה עם העובדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully