וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח מאכזב לנס טכנולוגיות

שירלי יום-טוב

2.5.2007 / 14:35

שולי רווח נקי נמוכים של 4.5%. תחזית נמוכה לרבעון השני והנמכת תחזית הרווח לשנה כולה. המניה איבדה 23% מדצמבר

כחודשיים לאחר שנכנס שכי גרליץ לתפקיד מנכ"ל נס טכנולוגיות (NSTC), מדווחת חברת שירותי ה-IT על רווח נקי נמוך והכנסות נמוכות מהתחזית בוול סטריט. זאת ועוד, החברה מספקת תחזית מאכזבת לרבעון השני ומנמיכה את תחזית הרווח הנקי לשנה כולה, בשל ההשפעה לרעה של התחזקות השקל על הוצאותיה.

נס סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 125.8 מיליון דולר, עלייה של 18% ביחס לרבעון המקביל, אך מספר הנמוך בכ-400 אלף דולר מהתחזית הממוצעת של שבעה אנליסטים בוול סטריט. החברה מסרה לפני כשלושה חודשים טווח תחזית הכנסות רחב למדי של 123-129 מיליון דולר, והצליחה לעמוד בו.

הוצאות של 3 מיליון דולר הקשורות לחילופי ההנהלה בחברה - פרישתם של המנכ"ל לשעבר, רביב צולר, ושל סמנכ"ל הכספים לשעבר, איציק אידלמן - השפיעה לרעה על הרווחיות. הרווח הנקי היה 5.7 מיליון דולר, 15 סנט למניה, ו-4.5% בלבד מהמחזור. הרווח ירד ב-10% ביחס לרבעון המקביל. הרווח התפעולי היה 6.7 מיליון דולר, צניחה של 15% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

תחזית נמוכה

נס חזרה על תחזית ההכנסות השנתית - 560-570 מיליון דולר, ועלייה של 20%-18% לעומת 2006. שורת תחזית הרווח, לעומת זאת, מקוצצת בשלב זה ב-6 סנטים למניה, 2.2 מיליון דולר, בשל התחזקות השקל מול הדולר. החברה אמנם ציינה כי לחולשה הנוכחית של שער הדולר האמריקאי יש פוטנציאל להשפיע לרעה על התוצאות, אך לא הנמיכה את התחזית באופן רשמי, והיא נותרה על דולר עד 1.05 דולרים למניה. אם כך, במקרה הטוב, בו החברה תצליח לעמוד ברף העליון של התחזית, יהיה הרווח הנקי פחות מ-36 מיליון דולר, שולי רווח נקי נמוכים של כ-6%.

גם התחזית לרבעון השני נמוכה: החברה מצפה לרווח נקי של 19-17 סנט למניה והכנסות של 130-125 מיליון דולר. תחזית זו כוללת רווח הון צפוי של כ-6 סנטים למניה בגין הנפקה פרטית עבור היחידה העסקית, NessPRO. המספרים נמוכים מהתחזית בוול סטריט, להכנסות של כ-134 מיליון דולר ורווח של 20 סנט למניה.

מניית נס נסחרת סביב מחיר של 13 דולר בעקבות ירידה של 23% ממחצית דצמבר, התקופה שלפני ההודעה על שינויים בהנהלה. יותר משנתיים וחצי לאחר ההנפקה בנאסד"ק, גבוה מחיר המניה בדולר אחד בלבד מהמחיר בהנפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully