וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאפון תבחר ספק דור 3 ביולי

ערן גבאי

2.5.2007 / 15:07

כך הודיע מנכ"ל החברה גיל שרון. הוגשו 5 הצעות למכרז. פלאפון צפויה להשקיע בהקמת הרשת כמיליארד שקל

חמש הצעות להקמת תשתית רשת דור 3 הנוספת של פלאפון הוגשו היום. מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, הצהיר כי כבר במהלך חודש יולי תתקבל ההחלטה לגבי ספק התשתיות הזוכה, זאת בכפוף לאישור הדירקטוריון למהלך שטרם ניתן. בהנהלת פלאפון מעוניינים לקדם את המהלך, אך אם יתרחשו במהלך השבועות הקרובים זעזועים נוספים בדירקטוריון בזק או פלאפון לדבר עשויה להיות השפעה על המועד שבו ידון ויאשר דירקטוריון פלאפון את התוכנית האסטרטגית שמוביל שרון. חמש ההצעות שהוגשו היום הן של מוטורולה-וואווי, אלקטל-לוסנט, ZTE, אריקסון ונוקיה-סימנס.

הנהלת פלאפון המליצה בפני דירקטוריון החברה כבר בנובמבר 2006 להחליף את הטכנולוגיה של רשת הסלולר שלה ולבצע השקעה ברשת חדשה. כמה דיונים התקיימו בדירקטוריון פלאפון בעניין, ועל פי הידוע, הדירקטוריון עשוי לאשר את המהלך.

מהפכה סלולרית - שוב

בדירקטוריון פלאפון רואים במהלך מהפיכה ומאמינים כי שינוי הטכנולוגיה הוא ההזדמנות לבצע מהפך כולל בשוק הסלולר ולשפר דרמטית את תוצאות חברת פלאפון. כיום, סובלת פלאפון מנחיתות היסטורית מול מתחרותיה בשל העובדה שהיא פועלת בתוואי טכנולוגיית של CDMA בעוד שסלקום ופרטנר פועלות בטכנולוגיית ה-GSM (ה-UMTS) הנפוצה בהרבה.

הערכות מדברות על פער שעשוי להגיע עד כדי 230 מיליון שקל בשנה בשורת הרווח של החברה כתוצאה מהמהלך. התחשיב מתבסס על פער של יותר מ-250 מיליון שקל בשנה כיום בהכנסות של פלאפון משירותי נדידה (רומינג) מול מתחרותיה, כך שעל פי תחשיב של 50% תרומה שולית לרווח, מדובר בתוספת אפשרית של יותר מ-130 מיליון שקל לשורת הרווח של פלאפון. כמו כן, נפגעת פלאפון כיום מרכישת ציודי קצה בעלויות גבוהות מאלה של מתחרותיה, בפערים שמגיעים לעתים עד 50 דולר למכשיר, וכן ממערך עלויות הגבוה מזה שמפעילות המתחרות. שני הפרמטרים האלה מוערכים בשוק בפוטנציאל רווח נוסף של כ-100-90 מיליון שקל בשנה.

פלאפון כבר החליטה לפני כחמש שנים, בעת שהתבצעו מכרזי התדרים הגדולים, לגבות את עצמה בתדרי דור 3 בטכנולוגיית UMTS, בהשקעה של כ-220 מיליון שקל. פלאפון כבר שילמה את כל הסכום בגין התדרים, אך לא שילמה אגרות תדרים בגין תדרי ה-UMTS. אם תעשה שימוש בתדרי ה-UMTS, היא תשלם בגין איגרות תדרים עשרות מיליוני שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully