וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופר פארם תחפה על אפריקה?

רותם שטרקמן

3.5.2007 / 4:17

בלאומי נחמץ הלב למראית מניית אפריקה ישראל עולה אמש למחיר המשקף לבנק, שנפרד ממנה, הפסד ענק של 3 מיליארד ש'

יעברו שנים עד שלאומי יצליח לעמעם במשהו את ההפסד שנגרם לו כאשר נפרד מ-16% ממניות אפריקה ישראל. לאומי מכר לפני שנה ללב לבייב 7.5 מיליון מניות אפריקה ב-150 שקל למניה וקיבל 1.1 מיליארד שקל.

אתמול, שעות לפני השלמת הנפקת עסקי הנדל"ן של אפריקה ברוסיה, נעצרה המניה במחיר של 564 שקל - המשקף הפסד של 414 שקל למניה ובור ענק של 3 מיליארד שקל ללאומי. הבונוס של גליה מאור ומנהליה יכול היה להיות שמן בהרבה לו היא היתה בוחרת בעיתוי קצת פחות אומלל להתיישב לשולחן המו"מ מול לבייב.

תקלה נוספת קרתה ללאומי עם מוטי זיסר, כאשר הבנק מכר את אחזקותיו במחיר אפסי בשפל הגדול של זיסר, ארבע שנים לפני שאלביט הדמיה הגדילה את שוויה פי 12.

מובילים בהשקעות ריאליות

בתקופה האחרונה לאומי במצב לא קל. סרברוס וגבריאל, הזוכות במכרז על השליטה בבנק, לא יקבלו כנראה אישור שליטה מבנק ישראל. במקביל מתנהלים הליכים משפטיים נגד בכירים בבנק בפרשת קרנות הנאמנות.

בדומה לבנקים אחרים, גם לאומי סובל מכך שהמשקיעים בבורסה מתרחקים ממניות הבנקים. התחרות באשראי העסקי, היציאה הכפויה מניהול הכספים, אי היכולת להתייעל בהוצאות השכר וההצלחה המועטה בחו"ל פוגעות אנושות בפוטנציאל הצמיחה.

על רקע זה אפשר להחמיא ללאומי על העסקה שבה רכש שלשום 20% מסופר-פארם לפי שווי מיליארד שקל. לאומי מחפש חברות מובילות שוק, בדרך כלל פרטיות, שניתן לקחת אותן להנפקה שתציף ערך משמעותי. תיק הנכסים הוותיק של לאומי כולל חברות מרשימות כמו החברה לישראל, ביטוח ישיר, פז, קשת ופוקס. בין ההשקעות החדשות יותר: סלקום, נטפים, אבן קיסר ואפריקה נכסים.

בהרבה פרמטרים מוביל הפועלים את מערכת הבנקאות, אבל בכל מה שנוגע להשקעות ריאליות הוא משתרך מאחור. בהפועלים טוענים כי ראוי שבנק יעסוק בבנקאות בלבד. אלא שלאומי מצליח כבר שנים להפגין ביצועים טובים בזכות אסטרטגיית השקעות ומיקוד נכונים. הטענה (המוכחת) של לאומי היא שהשקעות ריאליות מהוות עסק משלים לבנקאות ומקטינות סיכונים. בתקופות של משבר בבנקאות, האחזקות הריאליות יכולות ליצור בידול מול בנקים אחרים ולעשות טוב לשורה התחתונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully