וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשואה של 30% לקרנות הנדל"ן

חגי עמית

4.5.2007 / 8:14

כך בשליש הראשון של השנה. הקרן המובילה בינואר-פברואר, עם תשואה של 39.5%, היא מגדל דיקלה נדל"ן אקטיבית

בית ההשקעות מיטב פירסם שלשום את סיכום ענף קרנות הנאמנות לאפריל והשליש הראשון של השנה. הסיכום של מיטב מעלה כי בינואר-אפריל השיגו 75% מקרנות הנאמנות תשואה ריאלית חיובית. על פי מיטב, בינואר-אפריל הציגה כלל התעשייה תשואה של 4.6% - הישג לא מרשים בהשוואה לעליות בבורסה של תל אביב ולתשואה של 17% שהשיג מדד המניות הכללי.

הקרן בעלת התשואה הגבוהה ביותר מאז תחילת השנה היא הקרן האגרסיווית מגדל דיקלה נדל"ן אקטיווית, עם תשואה של 39.5%. בכלל, "הסיפור" של השליש הראשון הוא קרנות הנדל"ן והחגיגה בענף משתקפת במספרים. התשואה בקבוצת הקרנות המתמחות בנדל"ן היתה 30% בינואר-אפריל, וחמש הקרנות הטובות ביותר בתשואותיהן מתחילת השנה הן קרנות נדל"ן, ובראשן, כאמור, מגדל דיקלה נדל"ן אקטיווית עם תשואה של 39.5%.

מאז תחילת השנה מובילות הקרנות המנייתיות הישראליות עם תשואה של 14.8%. אחריהן ניצבות הקרנות הגמישות עם תשואה של 13.2%. גם קרנות האג"ח כללי ואג"ח מדינה בלטו לחיוב עם תשואות של 4.6% ו-3.6% בהתאמה.

מגדל שוקי הון הצליחה להכניס ארבע קרנות לעשיריית הקרנות המובילה מתחילת השנה, ובית ההשקעות ממשיך את פתיחת השנה המצוינת שלו בענף הגמל והקרנות עם שתי קרנות לאותה הרשימה.

חמש הגרועות מתמחות במניות ובאג"ח חו"ל

חמש הקרנות הגרועות ביותר בשליש הראשון של השנה הן קרנות המתמחות במניות ובאג"ח חו"ל. בראשן ניצבת פיא ננוטכנולוגיה של הראל פיא - שעם תשואה שלילית של 12.8%, מזכירה כי שם שיווקי סקסי והתמקדות בתחום עתידני אינם ערובה לתשואות בטווח הקצר. בית ההשקעות מנורה הכניס שתי קרנות לרשימת עשר הקרנות הגרועות בתשואותיהן מאז תחילת השנה.

הקרנות המנייתיות הישראליות הובילו את הענף באפריל עם תשואה ממוצעת של 6%. תשואה יפה, אך לא מכה את מדדי היחס. למרבית הלקוחות של הקרנות המנייתיות היה עדיף להשקיע בתעודת סל על ת"א 100. עם תשואה של 7.3% במדד ת"א 100 באפריל, אין פלא שהקרן עם התשואה הגבוהה ביותר בחודש זה היתה עמדה ת"א 100 כפליים של מנורה - שהשיגה באפריל תשואה של כ-15%.

בסך הכל היה אפריל חודשן של הקרנות האגרסיביות המשקיעות במדד ת"א 25 (מעו"ף) ובמדד ת"א 100. שש קרנות כאלו נכללו ברשימת עשר הקרנות הטובות ביותר, כשאת שאר הרשימה מאיישות ארבע קרנות נדל"ן.

קשה היה לפספס באפריל, וכמעט כל תחומי ההשקעה הניבו תשואה חיובית. הקרנות הגמישות הניבו תשואה חיובית של 5.1%, וקרנות האג"ח כללי ואג"ח מדינה רשמו תשואה חיובית של 1.9% ו-1.5% בהתאמה. הקרנות השקליות השיאו 1%, ואפילו קרנות מניות חו"ל רשמו בממוצע תשואה של 0.9%. כצפוי, תחום אחד שרשם תשואה שלילית של 2.8% היה הקרנות המתמחות במטח.

בולט בהקשר זה הוא הישגה של ילין לפידות מט"ח דינמית, שבתור הקרן המט"חית המובילה השיגה 5.5% באפריל. ברשימת עשר הקרנות הטובות באפריל בולטים בתי ההשקעות מנורה, מגדל, מיטב ואילנות, שכל אחד מהם הכניס שתי קרנות לרשימה.

הקרנות הגרועות ביותר באפריל היו אלו המתמחות במניות חו"ל, באג"ח חו"ל, או במט"ח מקומי, ובראשן ניצבה אילנות חו"ל דולר אגרסיבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully