וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: דאו ג'ונס שבר שיא

עומרי כהן

4.5.2007 / 23:22

זאת לאחר טיפוס שבועי של 1.1%. ביגבנד צנחה ב-12% בעקבות הדו"חות. יאהו זינקה בכ-10% לאור הצעת רכישה ממיקרוסופט

רצף של ידיעות בתקשורת על עסקות מיזוג ורכישה בעשרות מיליארדי דולרים, שידרו היום למשקיעים כי רמות המחירים הנוכחיות בשוק טרם משקפות את מלוא ערכן הכלכלי של החברות. כך, שגם נתוני תעסוקה חלשים מהצפוי לא הצליחו לבלום את המשך הראלי בבורסות וול סטריט.

מדד דאו ג'ונס הוסיף 0.2% לשיא של 13,264 נקודות ועלה בשבוע כולו ב-1.1%. בשבעה מתוך שמונת ימי המסחר האחרונים, שיפר מדד דאו ג'ונס את שיאו. מדד נאסד"ק עלה ב-0.3% ל-2,572 נקודות - שיא של יותר משש שנים - והשלים עלייה שבועית של 0.6%. מדד S&P 500 התחזק ב-0.2% ל-1,505 נקודות והוסיף מתחילת השבוע 0.8% לרמתו הגבוה ביותר מזה כשבע שנים. המדד קרוב כעת ב-1.5% בלבד מניפוץ רמת השיא של ימי בועת ההיי-טק. בשוק הסולידי, ירדה התשואה על האג"ח הממשלתיות ב-0.034% ל-4.64%, בתגובה לנתוני התעסוקה החלשים, אשר מקטינים את הסבירות להעלאת ריבית נוספת בארה"ב.

ה"ניו יורק פוסט" דיווח כי מיקרוסופט (MSFT) הגבירה את לחציה לרכישת יאהו (YHOO) וביקשה מענקית האינטרנט לחזור לשולחן המשא ומתן ולדון בצורה פורמלית באפשרות לרכישתה. לדברי העיתון, צפויה הצעת הרכש הנוכחית לנוע סביב מחיר של 50 מיליארד דולר ליאהו. יאהו נסחרה אמש לפי שווי של פחות מ-40 מיליארד דולר, ומנייתה הגיבה להודעה בזינוק של 9.9%. מיקרוסופט איבדה 1.3% מערכה.

סוכנות הידיעות הגדולה בעולם, רויטרס גרופ (RTRSY), דיווחה רשמית על הצעת רכש שקיבלה מצד רוכש אנונימי. מנייתה זינקה בתגובה ב-26.9% למחיר של 74.8 דולר, המשקף לחברה שווי של כ-15.5 מיליארד דולר. זאת, למרות העובדה שמחיר הצעת הרכש לא פורסם. גם חברת ההקלטות הבריטית, EMI, אישרה את קבלתן של כמה הצעות רכש. ואילו ענקית המדיה ניוז קורפ של המיליארדר האוסטרלי רופרט מרדוק, טרם נואשה מהשתלטות על חברת דאו ג'ונס, המוציאה לאור את העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ואת המגזין הכלכלי "בארונ'ס". דאו ג'ונס, שמפעילה גם את אתר החדשות הכלכליות באינטרנט, מרקטווץ', סירבה להצעת רכש ראשונית בשווי של 5 מיליארד דולר, אולם מרדוק עשוי בהחלט לנסות שנית עם הצעה נדיבה עוד יותר.

מלבד גל עסקות המיליארדים, פורסמו גם נתוני התעסוקה בארה"ב לחודש אפריל שהיו נמוכים במקצת מהצפוי. שוק העבודה האמריקאי הלא-חקלאי ייצר בחודש שעבר רק 88 אלף משרות חדשות - הרמה הנמוכה ביותר מזה יותר משנתיים. זאת, על רקע ירידה במשרות חדשות בתחום הבניין, הייצור והקמעונות. במקביל, עלה שיעור האבטלה ב-0.1% ל-4.5%, לאחר שירד במפתיע ב-0.1% במארס. השכר הממוצע לשעה עלה ב-0.2% לעומת תחזית ממוצעת לעלייה של 0.3%. מאז אפריל אשתקד עלה השכר הממוצע לשעה בארה"ב ב-3.7%. החולשה בשוק העבודה משקפת את ההאטה בצמיחה הכלכלית בארה"ב. במהלך שלושת החודשים הראשונים של השנה צמחה כלכלת ארה"ב בשיעור שנתי של 1.3% - שיעור הצמיחה הנמוך ביותר מאז הרבעון הראשון של 2003. עם זאת, ביומיים הקודמים דווח על האצה חדה ומפתיעה בקצב ההתרחבות של המגזר היצרני ושל מגזר השירותים בארה"ב בחודש אפריל, בצירוף צמיחה גבוהה מהצפוי בפריון העבודה שם.

נייס בשיא של 7 שנים

בקרב החברות הישראליות, נותרה נייס (NICE) ללא שינוי ב-38.9 דולר - שיא של כשבע שנים - לאחר שהשלימה אמש טיפוס של 26% מתחילת 2007. נייס דיווחה אתמול על חוזה בהיקף של עד 69 מיליון דולר עם מינהל התעופה הפדרלי בארה"ב, במסגרתו . החוזה ייפרס על פני שבע שנים ובמסגרתו יותקנו מערכות ההקלטה של נייס במגדלי פיקוח בשדות תעופה אזרחיים וצבאיים. המערכות מיועדות לתיעוד השיחות שמנהלים פקחי הטיסה עם הטייסים במסגרת ניהול התנועה באוויר. ביום רביעי הקרוב תפרסם נייס את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2007 ובוול סטריט מצפים מהחברה להכנסות של 117 מיליון דולר ולרווח של 30 סנט למניה.

מניית ביגבנד (BBND) זינקה ב-19% מאז סוף מארס, אולם היום היא נפלה ב-12% ל-18.9 דולר, בתגובה לפרסום תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון. ביגבנד, אשר מפתחת, מייצרת ומשווקת נתבי מולטימדיה לחברות הכבלים, דיווחה על גידול של 62% בהכנסות ל-52.8 מיליון דולר. למרות השיפור האדיר בשורה העליונה, הצטמקו הפסדיה ב-8% בלבד ל-977 אלף דולר (5 סנט למניה) לעומת הרבעון המקביל.

לני דיקסטרה, אשר כותב טור בנושא השקעות באתר האינטרנט TheStreet.com, הגדיר את השורה התחתונה של ביגבנד כ"מאכזבת". בתגובה לתוצאות של החברה הישראלית, הוציא דיקסטרה את מניית ביגבנד מרשימת המניות המומלצות שלו.

מלנוקס (MLNX), עוד מצטרפת טרייה יחסית לבורסת נאסד"ק, טיפסה ב-7.6% ל-17.9 דולר, ומשלימה זינוק של 20% מאז פרסום התוצאות הכספיות של החברה לרבעון הראשון, בשבוע שעבר.

סיליקום (SILC) ניצלה את הגיאות במנייתה, לצורך חיזוק הבסיס הפיננסי של החברה. לאחר זינוק של 150% במנייתה מתחילת 2007, דיווחה היום סיליקום על גיוס (ברוטו) של 17.9 מיליון דולר במסגרת הנפקה פרטית של מניות וכתבי אופציה למשקיעים מוסדיים בארה"ב. סיליקום, המתמחה בפיתוח כרטיסי מעקף לשרתי אבטחת רשתות, מכרה בהנפקה 875 אלף מניות במחיר של 20.5 דולר למניה. מדובר בהנחה של כ-11% שקיבלו המשקיעים, בהשוואה למחיר בו חתמה אמש מניית סיליקום את המסחר. בתגובה להודעה התממשה סיליקום ב-5.8% ל-21.8 דולר.

טבע (TEVA) איבדה 0.2% ל-39.2 דולר. החברה דיווחה השבוע על רווחיות גבוהה מהצפוי ברבעון הראשון והעלתה את תחזית הרווח שלה ל-2007 כולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully