וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימי רוכשת מחצית מבגיר ופולגת

אורה קורן

6.5.2007 / 6:59

ישי דוידי וקרן פימי שבשליטתו רוכשים החברות בכ-80 מיליון דולר. המטרה: להרחיב פעילות הטקסטיל בחו"ל

קרן פימי המנוהלת על ידי ישי דוידי נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת מחצית מפעילות הטקסטיל של קבוצת מידי צביקה בארינבוים ועופר גלבוע. פימי תרכוש מחצית מפעילות בגיר וככל הנראה מחצית מפעילות החברה האחות, פולגת טקסטיל. פולגת טקסטיל ובגיר מוחזקות על ידי פולגת הנסחרת בבורסה לפי שווי של 200 מיליון שקל. בגיר נסחרת בבורסה לפי שווי של 500 מיליון שקל.

תמורת המניות בבגיר ישלם דוידי כ-60 מיליון דולר, כלומר, הרכישה תתבצע לפי שווי הדומה לשווי השוק של החברה. אם ירכוש גם את פולגת טקסטיל, כפי שצפוי, ישלם 20 מיליון דולר נוספים. אם תתבצע העסקה המשולבת צפוי מיזוג בין הפעילות של בגיר ופולגת טקסטיל לחברה משותפת.

לאחר השלמת העסקה צפויים בארינבוים ודוידי להרחיב את פעילות החברה בחו"ל גם באמצעת רכישת חברות. התוכנית בהמשך היא להנפיק את החברה בבורסה זרה, תוך מתן עדיפות לנאסד"ק. במסגרת אסטרטגיה זו השלימה לפני שבוע בגיר רכישת חברת טקסטיל גרמנית תמורת 10 מיליון יורו. מנכ"ל בגיר, עופר גלבוע, הזוכה להערכה מצד בארינבוים, צפוי להמשיך לנהל את החברה המשותפת, תוך שילוב אנשי פימי בניהול האסטרטגי.

פימי נחשבת לאחת מקרנות ההשקעה הפרטיות הפעילות והנמרצות בישראל. הקרן משקיעה בחברות מוטות יצוא, חלק גדול מהן מתחום הכלכלה הישנה. בין ההשקעות הבולטות שלה היו ליפמן, ו. הקרן הניבה לבעליה תשואה שנתית גבוהה במיוחד של כ-40%, ונחשבת לרווחית ביותר גם במושגים בינלאומיים. פעילותה מתאפיינת במעורבות עמוקה של שותפיה בניהול החברות הנרכשות. בארינבוים רכש את פולגת מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר לפני כשלוש שנים. מאז בוצעו בה פעולות שכללו משיכת דיווידנדים, הנפקת בגיר, מכירת נדל"ן, התייעלות ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully