וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גישושי מיקרוסופט הקפיצו את מניית יאהו

מיכל רמתי

6.5.2007 / 3:53

הדיווח על התעניינות מיקרוסופט ברכישת יאהו הזניק את המניה ב-10%. רויטרס זינקה ב-26% עקב הצעתה של תומסון

קדחת ההערכות על המיזוגים והרכישות בתחום המדיה צברה שלשום תאוצה, בעקבות דיווחים על רכישות אפשריות של ענקית האינטרנט יאהו על ידי מיקרוסופט ושל ספקית המידע הפיננסי רויטרס על ידי תומסון הקנדית. זאת, כמה ימים בלבד לאחר שבתחילת השבוע שעבר הדהים רופרט מרדוק את עולם המדיה, כשהגיש הצעת רכש בסך 5 מיליארד דולר תמורת חברת דאו ג'ונס, מו"לית העיתון "וול סטריט ג'ורנל".

רצף הידיעות על התסיסה במגזר המדיה שידר למשקיעים מסר שלפיו רמות המחירים הנוכחיות בשוק עדיין לא משקפות את מלוא ערכן הכלכלי של החברות. לכן גם פרסום נתוני תעסוקה חלשים מהצפוי לא הצליח לבלום את המשך דהירת הבורסות בוול סטריט.

מניית חברת האינטרנט יאהו עלתה ב-9.9% לאחר דיווח של העיתון "ניו יורק פוסט" שלפיו מיקרוסופט, חברת התוכנה הגדולה בעולם, עשויה להגיש הצעה לרכישתה בסך 50 מיליארד דולר, לאחר שהפסידה לגוגל במאבקים על רכישת חברות אחרות. מיזוג בין מיקרוסופט ויאהו עשוי להגדיל את הנתח של החברה הממוזגת בשוק הפרסום המקוון ל-25% - לעומת נתח של 32% שבו מחזיקה גוגל.

רויטרס מחוזרת

רויטרס הבריטית, ספקית המידע הפיננסי בת 156 השנים וחברת המידע הפיננסי הבורסאית הגדולה בעולם, קיבלה הצעת רכש מחברת המידע הפיננסי הקנדית תומסון, לדברי מקור המקורב לעסקה - כך דיווח העיתון "ניו יורק טיימס". בעקבות הדיווח זינקה מניית רויטרס ב-26% בבורסת לונדון - הזינוק היומי החד ביותר מאז ההנפקה הראשונה לציבור של רויטרס לפני 23 שנים.

רויטרס עצמה הוזכרה בתחילת השבוע כאחת המתמודדות האפשריות על רכישת סוכנויות דאו ג'ונס מידי המו"לית, אולי באמצעות חבירה לקרנות השקעה פרטיות שמעוניינות בנכסים האחרים של החברה. רסיסי מידע סבבו את דאו ג'ונס לאחר פרסום דבר הצעת הרכש של ניוז קורפ, ושלל חברות הוזכרו כרוכשות אפשריות למו"לית ולנכסיה, הכוללים גם את מגזין "בארונ'ס" ואת אתר החדשות הפיננסיות מרקטווץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully