וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם רמון יחזיר הכספים?

צבי זרחיה

6.5.2007 / 3:53

חיים רמון קיבל בתקופת מושב החורף משכורות בסך של 178 אלף שקל ברוטו. תקופה בה לא פקד כלל את הכנסת בשל עיסוקו במשפט

ועדת האתיקה של הכנסת תשגר בימים הקרובים מכתב אל ח"כ חיים רמון (קדימה) ותבקש את הסבריו להיעדרותו מחמישה וחצי חודשי מושב החורף של הכנסת, בטרם תחליט אם לדרוש ממנו להחזיר חלק מכספי המשכורת שקיבל בתקופה זו. רמון קיבל באותה תקופה מהכנסת משכורות חודשיות בסך כולל של 178 אלף שקל ברוטו.

היום ייפתח מושב הקיץ של הכנסת, שיימשך עד לסוף יולי. במשך מושב החורף, שהתקיים בין ה-1 באוקטובר 2006 ל-25 במארס 2007, נערכו 112 ישיבות מליאה. בתקופה זו נמנע רמון מלהגיע לכנסת בשל עיסוקו במשפט שהתנהל נגדו, שבו הורשע לבסוף.

החוק קובע כי "ח"כ שנעדר מישיבות הכנסת ללא הצדק סביר תקופה רצופה של חודשיים או יותר (לא כולל ימי פגרה) יהיה נתון לשיפוטה של ועדת האתיקה". רמון יתבקש להסביר מדוע לא הגיע לכנסת ובסמכותה של ועדת האתיקה לבקש ממנו להחזיר שכר לכנסת.

יצוין כי עובד מדינה שמושעה מתפקידו בשל משפט המתנהל נגדו זכאי בחצי השנה הראשונה להשעייתו לקבל מהמדינה מחצית ממשכורתו החודשית. יש להחיל על רמון את אותו הכלל ומבחינה ציבורית לא סביר שיופלה לטובה לעומת עובדי מדינה שנמצאים בסיטואציה דומה.

השאלה היא אם ועדת האתיקה, שבה חברים הח"כים חיים אורון (מרצ), ראובן ריבלין (ליכוד), עמי איילון (עבודה) ועמירה דותן (קדימה), תבקש מרמון לפתוח את הארנק ולהחזיר כסף, או שחבריה יתחשבו בעמיתם המחוקק שנעדר מהדיונים.

נבחרים מורשעים לא ייהנו מתנאים

ועדת השרים לחקיקה תדון היום בהצעת חוק שהגיש ח"כ גלעד ארדן (ליכוד), לפיה נשיא לשעבר, שר לשעבר או חבר כנסת לשעבר שהורשע בעבירה פלילית - שביצע בעת שכיהן במשרה ושבית המשפט קבע שיש עמה קלון - יחדל לקבל תשלומים מקופת המדינה, למעט גמלה חודשית.

הצעת החוק קובעת שהוראות החוק יחולו רק על נשיא, שר או חבר כנסת לשעבר שיורשעו בשל עבירות שיבצעו לאחר כניסת החוק לתוקף. ואולם, בכנסת הועלתה תביעה לפיה הצעת החוק תחול גם על הנשיא משה קצב, במידה שיועמד לדין ויורשע.

הנשיא קצב זכאי עם פרישתו למימון ביתו הפרטי בקרית מלאכי, אחזקת לשכה, עוזרים, רכב, נהג וטלפון לכל ימי חייו. שר ותיק פורש זכאי לתקציב שנתי לכתיבת זכרונות. שרים וח"כים לשעבר זכאים להחזר בגין טלפון ועיתון לכל ימי חייהם.

במשרד המשפטים מוכנים לתמוך בהצעת החוק בתנאי ששלילת הזכויות לא תיקבע אוטומטית על ידי הכנסת, אלא תיקבע על ידי בית המשפט. במשרד המשפטים הועלתה הצעה להחמיר את הענישה ולשקול שלילת גמלאות מהנבחרים המורשעים. כמו כן, במשרד המשפטים הועלתה הצעה להרחיב את רשימת האישים הכלולים בהצעת החוק כך שתכלול גם את מבקר המדינה והשופטים. שר המשפטים, דניאל פרידמן, אמור להודיע היום על עמדתו, בישיבתה של ועדת השרים.

פנסיה נעימה

מזכיר הכנסת אריה האן (67) יפרוש בסוף החודש מתפקידו. עם פרישתו, יקבל מהכנסת סכום בגובה שבע וחצי משכורות חודשיות, שערכן הכולל כ-337 אלף שקל ברוטו (מענק עבור שלושה חודשי הסתגלות, ובנוסף שכר בגין 140 ימי חופש לא מנוצלים). הסכום הזה ישולם לו בנפרד מזכויותיו בקרן הפנסיה הצוברת שבה הוא מבוטח על ידי הכנסת.

כפי שפורסם בראשונה ב-TheMarker, שכרו של האן הוצמד לפני שנה ותשעה חודשים לשכרו של שופט מחוזי. אם כך, משכורתו החודשית היא כ-44 אלף שקל - לעומת שכר מנכ"ל במשרד ממשלתי, שהוא כ-32 אלף שקל בחודש.

תגובת מנכ"ל הכנסת אבי בלשניקוב: "תנאי הפרישה נקבעו לאחר התייעצות עם נציבות שירות המדינה והם בה תאם לנהלים הקיימים. האן אישר את התנאים האלה ואמר כי צבר יותר ימי חופש ממה שהוא יכול לפדות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully