וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשלים נוספים נחשפו בבזק

ערן גבאי

6.5.2007 / 3:53

דירקטורים בבזק לא ידעו שמבקר הפנים עזב בשל פגיעה בסמכויותיו מאז נכנס גלברד לתפקיד. היו"ר ויסגלס היה היחיד שדיבר עימו

"בדו"ח הבודק החיצוני בבזק קראנו לראשונה שמבקר הפנים לשעבר של בזק, דני פרידמן, החליט לעזוב את החברה בשל חילוקי הדעות עם המנכ"ל, יעקב גלברד. לנו נאמר שהוא מצא עבודה חדשה ומבקש לעזוב את החברה מסיבות אישיות", מגלה דירקטור בבזק בשיחה ל-TheMarker.

אותו דירקטור אף דרש מיו"ר בזק, דב ויסגלס, לקיים שיחה בין פרידמן לדירקטוריון כדי שיסביר בפני הפורום את מניעיו לפרישה. לדירקטוריון נאמר אז שהיו"ר ויסגלס יהיה היחיד שידבר עם פרידמן ויוודא שהוא אכן עוזב את החברה מ"סיבות אישיות". על פי העדויות, ויסגלס סיפר כי קיים שיחה עם פרידמן שבה נאמר לו כי הוא החליט לעזוב את החברה מכיוון שמצא מקום עבודה חדש.

בדירקטוריון בזק טוענים שהעובדה שחברי הדירקטוריון לא שמעו ממקור ראשון את סיבת העזיבה של מבקר הפנים של החברה היא כשל והליך פסול. כמו כן, הדבר לא איפשר לדירקטוריון לחקור את מעמדה של הביקורת הפנימית בבזק - שדו"ח הבודק החיצוני גילה כי התערערה לגמרי בחודשים האחרונים.

ארגון ללא בקרה

הבודק החיצוני בבזק, עו"ד יורם דנציגר, מציין בדו"ח כי "מאז שעברה בזק לידיים פרטיות, לא תיפקדו מנגנוני הבקרה של בזק כראוי. מבקר הפנים חדל להיות מוזמן לישיבות הדירקטוריון, לישיבות ועדות הדירקטוריון ולישיבות ועדות הביקורת שאינן עוסקות בדו"חות ביקורת פנים. מצב זה הוא בלתי תקין".

מסתבר כי גלברד התנגד לכך שפרידמן יקבל דו"ח המפרט את הסכומים נטו שהופקדו בחשבונות הבנק של הבכירים בחברה. המענקים ששולמו לבכירי בזק בגין 2006, שולמו בהוראת גלברד, מבלי שהיה גורם נוסף בחברה שבדק את נכונות הסכומים.

עוד התגלה בדו"ח כי ממצאיו של מבקר הפנים בבזק עצרו באמצע 2004 תשלום הטבות חריגות לעובדים, וכתוצאה מכך נמנעה חריגה רחבה בתנאי הפרישה של עובדים ונחסכו לחברה סכומים נכבדים.

הדו"ח חושף גם גרסאות סותרות של יו"ר ועדת הביקורת של הדירקטוריון של בזק, מנחם ענבר, ושל יעקב גלברד באשר למעמד מבקר הפנים בחברה. בפברואר 2007 החליט ענבר לאיים בהתפטרות מתפקידו על רקע זה, אך חזר בו מכוונתו.

בתקופת גלברד כמנכ"ל נפגע מעמד הביקורת הפנימית בבזק: מ-14 מבקרים במשרה מלאה כששנכנס גלברד לתפקידו, צומצם התקן לשישה עובדים בלבד. בנוסף, בהסכמת הדירקטוריון החליט גלברד להפחית את מספר שעות העבודה של הביקורת בכ-2,000 שעות - מ-12 אלף שעות ב-2006 לכ-10 אלף שעות ב-2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully