וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם אודיוקודס עומדת לפני קיצוצים?

אלי שיצר

6.5.2007 / 13:01

CIBC: "תוצאות הרבעון הראשון - זרז לרה-ארגון בחברה. תהליך הרכישות של החברה מורכב וממושך ממה שחשבנו"

בעקבות תוצאות חלשות ברבעון הראשון של אודיוקודס, מעריכים האנליסטים ממחלקת המחקר של בית ההשקעות CIBC, אמיר ארגמן, אביבית מנה קליל ואיתי קידרון, כי החברה עומדת לפני תהליך של "ארגון מחדש" והתאמת מבנה ההוצאות להכנסות, שמשמעותם הפחתת עלויות והקטנת מצבת כוח אדם.

חברת אודיוקודס, המפתחת מוצרים לאספקת שירותי טלפון ברשת האינטרנט (VoIP), סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 36.5 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 17% לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, בהשוואה למכירות של 42.6 מיליון דולר שנרשמו ברבעון הקודם, מדובר בירידה של 14% בשורה העליונה. פרסום זה בא לאחר שהחברה פירסמה בחודש מארס אזהרת מכירות ואזהרת רווח משמעותית לרבעון הראשון.

ארגמן מציין שהנפילה במכירות ברבעון הראשון קטעה רצף של 21 רבעונים של צמיחה במכירות, ועל כן מהווה זעזוע משמעותי בתפישת צמיחת החברה כחלק מהשוק הצומח של ה-VoIP.

עוד מוסיף ארגמן כי החולשה במכירות נבעה משתי סיבות עיקריות: האחת, חולשה במכירות באזור אסיה-פסיפיק ובישראל; והשניה, ביצועים חלשים מהצפוי של החברות נוארה ונטרייק שנרכשו בקיץ אשתקד.

במישור המכירות, הודיעה החברה כי החלה בנקיטת צעדים לשיפור מנגנון המכירות על מנת לתמוך בתהליך של צמיחה מחודשת, אולם ארגמן מאמין כי צעדי הרה-ארגון ייקחו זמן והצלחתם אינה נטולת סיכונים.

עברו לתחזיות שנתיות

לגבי תהליך הרכישות אותו ביצעה החברה, מאמין ארגמן כי האסטרטגיה במישור המוצרים היא נכונה ומבטיחה. לדעתו, הרכישות של נוארה ונטרייק מאפשרות לחברה להציע פתרון מלא לספקיות שירותים המבקשות להציע פתרון VoIP ללקוחותיהן, בדגש על חברות הכבלים.

יחד עם זאת, הרבעון הראשון של 2007 ממחיש לדעתו את המורכבות של מדיניות המיזוגים והרכישות בה לא הצליחה אודיוקודס לתרגם את הרכישות למינוף הכנסותיה בטווח הקצר.

לגבי התחזיות, הפחיתה אודיוקודס את תחזיתה להכנסות של 155-160 מיליון דולר ב-2007 מתחזית קודמת לתזית הכנסות נוכחית של 185-190 מיליון דולר. התחזית החדשה משקפת צמיחה חד-ספרתית בלבד של 5%-9% בשורה העליונה. עוד מציין ארגמן כי החברה הודיעה גם כי היא תפסיק לתת תחזיות רבעוניות מכאן ואילך, וכי מעתה תיתן רק תחזיות שנתיות.

ארגמן מאמין כי צעד זה של החברה מעיד לא רק על תקופה מאתגרת וירידה בציפיות לרמת ההכנסות, אלא גם על מעבר לתמהיל לקוחות המאופיין ברמת שונות גבוהה יותר.

ארגמן מנמיך את תחזית המכירות של החברה לרבעון השני מ-38.6 ל-37.6 מיליון דולר, וברמה השנתית מנמיך את התחזית ל-155.9 מיליון דולר לעומת 158 מיליון דולר. הוא מציין כי תחזית זו משקפת צמיחה של 6% בלבד לעומת 2006, דבר המצביע על חזרה הדרגתית למסלול צמיחה, שבעבר היתה דו ספרתית.

אודיוקודס סיימה את הרבעון הראשון של 2007 עם 132.6 מיליון דולר במזומן לעומת 133.6 מיליון דולר ברבעון הקודם. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת היה שלילי ועמד על כ-2 מיליון דולר.

מניית אודיוקודס נסחרת בבורסה בת"א ובנאסד"ק על פי שווי של כ-241 מיליון דולר ואיבדה מתחילת השנה כ-37%. המניה מוסיפה כעת במסחר בת"א כ-2% למחיר של 24.94 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully