וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל האנגלית תובעת את יוטיוב

TheMarker

6.5.2007 / 14:43

לפי כתב התביעה, יו טיוב השתמשה בקטעים ממשחקי הכדורגל של הליגה מבלי לקבל אישור ולשלם לבעלי הזכויות

ליגת העל האנגלית בכדורגל, הפרמייר ליג, תובעת את אתר שיתוף קובצי הווידיאו יוטיוב על הפרת זכויות יוצרים. ליגת הכדורגל האנגלית טוענת כי יוטיוב "עשתה ביודעין שימוש שאינו הוגן בקניין הרוחני של הליגה".

לפי הליגה האנגלית, יו טיוב עודדה את הגולשים לצפות בקטעי הווידיאו כדי להגדיל את כמות הגולשים והצופים באתר. "יוטיוב השתמשה בקטעי המשחקים מבלי לקבל אישור ומבלי לשלם לבעלי הזכויות על הקטעים", נכתב בכתב התביעה.

יוטיוב, בבעלות גוגל, דחתה את ההאשמות נגדה, ומסרה כי תביעה שכזו מאיימת על הרשת כולה.

הערך הכלכלי של שידורי משחקי הליגה האנגלית גדל מאוד בשנים האחרונות. הכנסותיה של הליגה משידורי המשחקים בטלוויזיה, ברדיו ובאינטרנט בשלוש השנים האחרונות, הסתכמו ב-2.7 מיליארד ליש"ט (כ-5.4 מיליארד דולר).

הליגה האנגלית אינה היחידה שתובעת את יוטיוב. ענקית המדיום ויאקום הגישה באמצע חודש מארס תביעה נגד יו טיוב וגוגל, בגין הפרת זכויות הקניין הרוחני שלה. ויאקום דורשת פיצויים של יותר ממיליארד דולר, וצו מניעה שיאסור על הפרות זכויות יוצרים נוספות באתרי יוטיוב וגוגל. צעד זה אינו מפתיע - מאז רכישת יוטיוב על ידי גוגל ב-1.65 מיליארד דולר בשנה שעברה, רבו ההערכות כי חברות המדיה עשויות לנקוט בצעדים משפטיים נגד האתר הפופולרי.

החוק מחייב את יוטיוב להוריד כל תוכן המפר זכויות יוצרים ברגע שבעלי זכויות היוצרים מגישים לה בקשה לכך. יוטיוב קיבלה פניות כאלו מדי יום, והורידה אלפי סרטונים מאתרה. אך, לטענת ויאקום, היא עצמה נאלצת לסרוק את יוטיוב ולהודיע לגוגל על הפרות שכאלה, כיוון שגוגל מתעכבת בהפעלת מסננים שידאגו כי תכנים אלה לא יעלו מראש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully