וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר נסגר מתחת ל-4 שקלים

טל לוי

7.5.2007 / 15:30

המטבע האמריקאי השיל כאחוז ל-3.998 שקלים. "רק ברבעון השלישי נראה התאוששות במטבע האמריקאי", אומר שמואל ברגר

"בטווח הקרוב, כנראה השבוע, הדולר צפוי לרדת מתחת לרמה של 4 שקלים ולאחר מכן ינדוד הדולר גם לרמה של 3.95 שקלים. רק ברבעון השלישי נראה התאוששות במטבע האמריקאי" - כך אומר הבוקר שמואל ברגר ממרווחים שוקי הון.

הדולר פתח את השבוע בצניחה של 1.089% ושערו היציג נקבע על 3.998 שקלים. גם בעולם נחלש הדולר ב-0.1% והוא נסחר ברמה של 1.36 דולר ליורו.

"ירידת הדולר נבלמה באזור ה-4 שקלים לפני 10 ימים ומאז התחזק מעט. מה שסייע לבלימה זו היה ההמתנה לדו"ח ועדת וינוגרד", אומר ברגר. "מה ההבדל בין השבוע לשבוע שעבר? העובדה שהדו"ח לא הצליח לזעזע את הקואליציה והגאות בשוק ההון. הכוח הרב של הכלכלה מקרין גם על השקל שהולך ומתחזק. הענן היחיד שיכול להעיב ולבלום את המהלך הוא ה'כמעט ניסיון' להדיח את ראש הממשלה, אהוד אולמרט - ניסיון שלא עלה יפה", הוא מוסיף.

לדברי ברגר, "פצצת הזמן בשוק ההון הישראלי היא המחירים הגבוהים באיגרות החוב הממשלתיות השקליות שמציעות תשואות נמוכות ברמה עולמית, ביחס לכל מדינה אחרת בעולם" אומר ברגר. "נוצר מצב לפיו האינפלציה בישראל משווקת כתת אינפלציה וזו טעות. בחודשים הקרובים האינפלציה תפרוץ וכנראה תוביל לבלימה ברצף הפחתות הריבית בישראל - מה שעשוי להוביל לדיבורים על העלאת ריבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully