וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי אורבוטק נחתכו ב-60%

שירלי יום-טוב

7.5.2007 / 12:35

בשל ירידה בביקוש לציוד בדיקה לצגים שטוחים הרווחים צנחו ל-5.6 מיליון דולר. המניה זינקה 14% בחודשיים

חברת אורבוטק, המוכרת מכונות בדיקה למעגלים מודפסים ולצגים שטוחים, סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה חדה בהכנסות וברווחים, בהתאם לתחזית שנמסרה לפני כשלושה חודשים. ההכנסות ברבעון היו 86.1 מיליון דולר, ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל, בשל שחיקה במכירות ציוד הבדיקה לצגים שטוחים (FPD). אורבוטק צפתה לפני כשלושה חודשים כי תסיים את הרבעון עם הכנסות של 90-85 מיליון דולר, כך שהיא הצליחה לעמוד בטווח זה. עם זאת, חמישה אנליסטים המסקרים את החברה (על פי טומסון) התכנסו לתחזית ממוצעת של כ-88 מיליון דולר, אותה החברה פיספסה.

הירידה החדה בהכנסות שחקה גם את הרווחים, שעמדו על 5.6 מיליון דולר, 17 סנט למניה, צניחה של 60% ביחס לרבעון המקביל. בשורה התחתונה הצליחה אורבוטק לקלוע לתחזית הממוצעת בוול סטריט.

"שנה מאתגרת"

המכירות לתחום ה-FPD הסתכמו ב-19.1 מיליון דולר בהשוואה ל-30 מיליון דולר ברבעון המקביל. היה זה אחד התחומים הצומחים ביותר של אורבוטק, שנהנתה מפתיחת מפעלים חדשים במזרח הרחוק, שנענו לביקוש הגדל למסכים שטוחים בעולם. אך תחום זה מאופיין במחזוריות, ולמרות שהביקוש בעולם למסכים אלה ממשיך לצמוח, המפעלים המייצרים כבר לא זקוקים להתרחבות נוספת בקיבולת הייצור לאחר שהצטיידו בקצב גבוה בשנתיים האחרונות.

אורבוטק ציינה כי מגמה זו צפויה להימשך השנה, אך היא צופה כי הביקוש לציוד חדש יתעורר לקראת סוף השנה ובשנה הבאה. רני כהן, מנכ"ל החברה, ציין כי "כצפוי, תוצאות הרבעון הראשון מהוות התחלה לשנה מאתגרת, אך החברה בטוחה ביכולתה לייצר צמיחה בהמשך".

אורבוטק נסחרת בנאסד"ק לפי שווי שוק של 775 מיליון דולר בעקבות ירידה של 9.5% מתחילת השנה. עם זאת, המניה מאופיינת במגמה חיובית מתחילת מארס, והוסיפה מאז 14%.

אורבוטק צפויה לספק תחזית לרבעון השני בשיחת הוועידה למשקיעים שתתקיים אחר הצהריים. התחזית הממוצעת בוול סטריט עומדת על הכנסות של 94 מיליון דולר ורווח של 26 סנט למניה. בינתיים, עומדת התחזית השנתית של החברה על הכנסות של 400 מיליון דולר, ירידה של 4% לעומת 2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully