וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

אסף רותם

7.5.2007 / 23:24

הדאו ג'ונס טיפס ב-0.3%, הנאסד"ק נסוג בכ-0.1%. מחר תפרסם סיסקו את תוצאותיה הכספיות, שעשויות להשפיע על המסחר במגזר הטכנולוגיה

לאחר שהמדדים המובילים בארה"ב ננעלו ביום שישי ברמות שיא, נמשכה המגמה החיובית בוול סטריט גם בפתיחת שבוע המסחר הנוכחי. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-0.3% ושוב ננעל בשיא - 13,310 נקודות. מדד ה-S&P 500 טיפס אף הוא בכ-0.3%, ורק מדד נאסד"ק נסוג בכ-0.1% ל-2,570 נקודות.

ביום רביעי תפורסם החלטת הריבית של הבנק הפדרלי של ארה"ב. לפי תחזית האנליסטים, ההחלטה תהיה להשאיר את הריבית על כנה ברמה של 5.25% זה החודש השביעי ברציפות. עד אז, ימשיכו תוצאותיהן הכספיות של החברות לרכז את תשומת הלב, כאשר מחר תפרסם חברת ציוד התקשורת הגדולה בעולם, סיסקו, את תוצאותיה הכספיות, אשר עשויות לשפיע על המסחר במגזר הטכנולוגיה.

אבי ג'וזף כהן, אסטרטגית המניות הראשית של בנק ההשקעות גולדמן סאקס, העלתה היום את תחזיתה לשוקי המניות של ארה"ב. זאת, על רקע ציפיות להתאוששות הצמיחה הכלכלית בארה"ב.

כהן, המכונה "הכוהנת הגדולה של וול סטריט", צופה כעת כי מדד S&P 500 יגיע לרמה של 1,600 נקודות עד סוף השנה - עלייה של 6.3% מרמתו הנוכחית. כהן צופה כי מדד דאו ג'ונס יטפס לרמה של 14 אלף נקודות.

בקרב החברות הישראליות, נמשכת עונת הדו"חות בקצב מהיר, כאשר לא פחות משש חברות פירסמו את תוצאותיהן היום - אורבוטק, פאנדטק, מגל מערכות, פרטנר, נובה וגיוון אימג'ינג, שתדווח לאחר סיום המסחר.

חברת אורבוטק, המוכרת מכונות בדיקה למעגלים מודפסים ולצגים שטוחים, סיימה את הרבעון הראשון עם ירידה חדה בהכנסות וברווחים, בהתאם לתחזית שנמסרה לפני כשלושה חודשים, אך נמוך מהתחזית הממוצעת בוול סטריט. ההכנסות ברבעון היו 86.1 מיליון דולר, ירידה של 15% ביחס לרבעון המקביל, בשל שחיקה במכירות ציוד הבדיקה לצגים שטוחים (FPD).

הירידה החדה בהכנסות באה לידי ביטוי גם בשחיקת הרווח, שעמד על 5.6 מיליון דולר, 17 סנט למניה, צניחה של 60% ביחס לרבעון המקביל. בנוסף, הנמיכה החברה בשיחת הוועידה את תחזית ההכנסות לשנה מ-400 ל-390-380 מיליון דולר. המניה נפלה בתגובה ב-3.9%.

חברת הסלולר, פרטנר, רשמה צמיחה של 6.9% בהכנסות ברבעון הראשון ל-1.417 מיליארד שקל, אך רשמה ירידה של 1.9% לעומת רמת ההכנסות אליהן הגיעה החברה ברבעון הקודם, אז הן הסתכמו בכ-1.445 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה ברבעון הראשון של השנה הסתכם בכ-195.8 מיליון שקל - גבוה בכ-22.1% מזה שנרשם ברבעון המקביל. המניה הגיבה לדו"ח בירידה של כ-1.7%.

חברת פאנדטק, המתמחה בפתרונות תוכנה לסליקה בין בנקאית, המשיכה לצמוח ולהגדיל את רווחיה ואף העלתה את התחזית ל-2007. פאנדטק דיווחה על הכנסות רבעוניות של כ-23.2 מיליון דולר - גידול של כ-19% ביחס לרבעון המקביל. בשורה התחתונה, אמנם הכפילה החברה את הרווח הנקי ל-400 אלף דולר לעומת הרבעון המקביל, אולם שיעור הרווח הנקי עדיין זעום ועומד על פחות מ-2%. במחיר של כ-15.5 דולר, נמצאת המניה בשיא של יותר משש שנים, כאשר הפעם האחרונה בה הגיעה המניה לרמות אלה היתה בפברואר 2001. היום היא הוסיפה 1.1%.

חברת נובה מכשירי מדידה, המתמחה במערכות מדידה המשולבות בתהליך ייצור שבבים, דיווחה על עלייה של 30% בהכנסות ל- 13.4 מיליון דולר ברבעון הראשון. למרות הצמיחה הגבוהה בשורת ההכנסות, בשורה התחתונה רשמה נובה הפסד נקי של 600 אלף דולר, 4 סנט למניה. ברבעון המקביל היתה נובה מאוזנת וברבעון הקודם היא רשמה הפסד של 800 אלף דולר. אולם, לחברה היו הוצאות משפטיות גבוהות בגין יישוב תביעה הקשורה בהפרת פטנטים בסך של 1.4 מיליון דולר, כך שאם מנטרלים אותה אזי החברה כבר עוברת לרווח נאה של 800 אלף דולר. מנייתה הגיבה בעלייה של 0.7%.

מניית חברת מגל מערכות בטחון, המוכרת מערכות הגנה היקפית באמצעות גדרות ומערכות וידיאו במעגל סגור, טיפסה בכ-4% לאחר שסיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של 15 מיליון דולר, גידול של 12% לעומת 13.5 מיליון דולר שנרשמו ברבעון המקביל. בשורה תחתונה, שוב איכזבה החברה עם רווח נקי המהווה כ-2% בלבד מהמחזור שלה. בהשוואה לרבעון הקודם, בו הסתכמו הכנסות החברה ב-22 מיליון דולר, מדווחת החברה על ירידה משמעותית. ברבעון הקודם החברה נהנתה מתוצאות המלחמה בלבנון, שהצריכו את שיקום גדר הגבול, ולכן נהנתה מהכנסות גבוהות. המניה זינקה ב-17% מתחילת השנה והחברה נסחרת על פי שווי של 110 מיליון דולר.

עוד בלטה מניית סימטרון, שזינקה בכ-11.3% ללא סיבה נראית לעין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully