וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השוק הפרוביוטי: נלחמים לא רק בחיידקים

איילה צורף

8.5.2007 / 9:32

חודשיים להשקת מתחרה לאקטימל ויופלה מחזיק 20% מהשוק - כ-20 מיליון שקל בשנה. אקטימל עדיין דומיננטי - מחזיק בשאר השוק

חודשיים לאחר השקת מתחרה לאקטימל, אוחזת תנובה באמצעות המותג יופלה 360 בנתח שוק של כ-20%, שמשקף הכנסות של כ-20 מיליון שקל בשנה. בשבועות הראשונים להשקה, כאשר שודר קמפיין רחב ליופלה בהשקעה של כ-6 מיליון שקל, הצליחה תנובה לכבוש לעצמה נתח שוק של כ-32% משוק של כ-100 מיליון שקל בשנה, אך לאחר ירידת הקמפיין מהאוויר, ירד, בהתאמה, נתח השוק של החברה לכ-20%. כך עולה מנתוני איי. סי. נילסן.

בשטראוס יהיו מרוצים אם היחס בין נתחי השוק של אקטימל הותיק ויופלה הצעיר יישארו 80% לטובת אקטימל. המשמעות לכך שהוא יישאר המותג החזק והשולט בשוק ומכניס לכיסה של שטראוס את מרבית ההכנסות מהשוק הזה.

בתנובה, לעומת זאת, לא יסתפקו ב-20% וינסו להגיע ליותר מכך, כאשר המטרה היא להוציא כמה שפחות תקציבי שיווק ופרסום לא מתוכננים.

בעת ההשקה הצהירה תנובה על יעדיה בתחום: להגיע ל-40% מהשוק תוך שלוש שנים. כעת נראה היעד הזה רחוק מאוד, שכן גם ברגעי השיא של ההשקה - עם קמפיין מסיווי, חלוקת קופונים והנחות מפליגות - לא הצליחה החברה לעבור את רף ה-32% מנתח השוק.

שתי החברות השקיעו תקציבי פרסום ושיווק גדולים מאוד בשבועות הללו. הקו האסטרטגי של תנובה, שהכניסה מותג חדש לשוק בו היה במשך שנים שחקן אחד בלבד, מתמקד בניסיון להכניס "כיף" לקטגוריה, לצד העיסוק בעניין הבריאותי. החברה תוקפת חזיתית את אקטימל של שטראוס ושואלת את הצרכן "למה להסתפק בהגנה חיסונית"?. שטראוס, מצדה, מנסה לבצר את מעמדו של אקטימל, בהשקעה כספית לא מבוטלת, תוך שהיא משדרת מסר לפיו "משקה פרוביוטי אמיתי - יש רק אחד".

מתשלובת החלב של תנובה נמסר כי "מוקדם מדי לדבר על תוצאות, היות וטרם מלאו ל'תינוק' אפילו חודשיים. למרות שנתח השוק עדיין לא התייצב, המקום בו אנו נמצאים בשבועות האחרונים - נתח שוק של 20% - הוא מעל ומעבר למצופה, וגבוה בהרבה מהיעד שהצבנו לעצמנו לתקופה זו של השקה. אנו מרוצים מאוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully