וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היקף הנכסים המנוהלים ב-135 תעודות סל: 16 מיליארד שקל

חגי עמית

8.5.2007 / 10:32

היקף הנכסים המנוהלים בענף גדל ב-25% מתחילת השנה; תעודות החסר על מדדי תל אביב היו הפופולריות ביותר באפריל



אפריל היה חודש שיא במחזורי המסחר בתעודות סל מאז תחילת השנה. מחזור המסחר היומי הממוצע היה 333 מיליון שקל והיווה 16.45% מהמחזור היומי הממוצע הכולל בבורסה - כך עולה מסיכום ענפי שערכה חברת קסם תעודות סל.



בסך הכל נסחרות כיום בתל אביב 135 תעודות סל שנכסיהן מסתכמים ב-16 מיליארד שקל. לפי אקסלנס, מדובר על גידול של 25% בהיקף הנכסים שמנהל הענף.



תעודות החסר על מדד ת"א 25 ות"א 100, המאפשרות לרוכשים אותן להגן על עצמם מפני תסריט של נפילה במדד, המשיכו להיות התעודות הפופולריות ביותר. תעודות אלו ריכזו יחד מחזור יומי של יותר מ-65 מיליון שקל באפריל.



לדברי מנכ"ל קסם, רוי רגב, יש שתי סיבות לביקוש לתעודות אלו. האחת היא שככל שהשוק עולה, החשש בציבור מתיקון שמתקרב גובר.



הסיבה השנייה היא המשקיעים הזרים המעורבים בשוק המקומי ורוכשים את התעודות האלה. "תעודות החסר נהפכו לתחליף מדהים לחוזים עתידיים - הן משמשות לאותה מטרה, ואין בהן את אי הוודאות הקשורה לדיווידנדים שיחלקו או לא יחלקו החברות.



הן לא תלויות בריבית ואין צורך לשלם את פערי הגלגול", אמר רגב.



התשואות הגבוהות בבורסה באפריל התבטאו בכך שבחודש זה אף פקעה תעודת הסל הסחירה ביותר בבורסה עד כה - קסם ת"א 25.



הסיבה לפקיעה היתה הגעתו של מדד ה מעו"ף (ת"א 25) לשיעור של 80% מהמחיר הקובע של התעודה. החגיגה בתל אביב נראית גם בכך שעשר התעודות הסחירות ביותר היו תעודות הנצמדות למדדים מקומיים.



התעודה הסחירה ביותר באפריל היתה קסם ת"א 75 שריכזה מחזור של 40 מיליון שקל בממוצע ביום. הביקוש לתעודה זו עשוי לסמל את החיפוש של המשקיעים אחר הזדמנויות ואפיקי השקעה נוספים בבורסה של תל אביב.



תעודת הסל "קסם נדל"ן 15", העוקבת אחרי מדד הנדל"ן שהשיג באפריל תשואה של 14%, ריכזה מחזור של 8.1 מיליון שקל באפריל והיתה התעודה העשירית בסחירותה בחודש זה.



מבין התעודות הנצמדות למדדים של בורסות זרות, התעודה הנסחרת ביותר היתה קסם הודו, עם מחזור של 6.5 מיליון שקל. מדד ניפטי ההודי השיג באפריל תשואה של 9.3%.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully