וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטריפל פליי בכבלים משאיר את yes מאחור

ערן גבאי

8.5.2007 / 15:07

65% ממנויי yes שנוטשים את החברה עושים זאת לטובת החבילה המשולשת. yes סובלת גם מכך שנמנע ממנה שיווק ה-VOD

הכבלים מתחילים לקטוף את הפירות מחבילת השירות המשולשת. 65% ממנויי הטלוויזיה של חברת הלוויין yes שמחליטים לנטוש את החברה עוברים לחבילת הטריפל פליי (טלוויזיה, טלפוניה ואינטרנט) של הכבלים. כך נודע ל-TheMarker.

חברת הלוויין מתקשה ברבעונים האחרונים להציג גידול בשורת ההכנסות עקב הקשיים בגיוס מנויים חדשים, בשל חולשתה במעמד התחרותי מול חברות הכבלים המציעות סל שירותי תקשורת מלא. כמו כן, סובלת yes מכך שנמנע ממנה לשווק את שירות ה-VOD (וידיאו על פי דרישה), בדומה לחברות הכבלים.

קשיים בתחרות

השר אריאל אטיאס הצהיר באחרונה כי בדעתו לקדם את שינוי החוק שיאפשר גם ל-yes לעשות שימוש בשירות ה-VOD, וכי בדעתו להביא את החוק לקריאה שלישית כבר הקיץ. yes גם לא מורשה בינתיים לפעול בשוק ה-VOB (טלפוניה על גבי האינטרנט), בשל העובדה שהיא נמנית על קבוצת בזק, שהיא מונופול בתחום הטלפוניה הפנים ארצית.

למעשה, yes מתקשה מאוד להמשיך ולהתחרות בתחום הטלוויזיה הרב ערוצית לבדה, כיוון שמשקלה הסגולי בבחירת סך שירותי התקשורת של הצרכנים הולך ויורד. yes דיווחה על כ-540 אלף מנויים בסוף 2006, לעומת כ-521 אלף מנויים בסוף 2005. זו הצמיחה הנמוכה אי פעם במספר מנויי החברה, הנובעת משיפור מעמדה התחרותי של חברת הכבלים הממוזגת, ומכניסה של שוק הטלוויזיה הרב ערוצית למצב של שיווי משקל יחסי.

למרות זאת, חברת הלוויין חזרה ברבעון הרביעי של 2006 להציג רווח תפעולי של כ-10.6 מיליון שקל, שמהווה כ-3% מסך הכנסות החברה, שיעור דומה לזה שהציגה חברת הכבלים ב-2006. החברה נצמדת לאיזון תפעולי וצימצמה את ההפסד התפעולי מ-66 מיליון שקל לפחות ממיליון שקל. ההכנסות של yes לשנת 2006 הסתכמו בכ-1.356 מיליארד שקל, לעומת כ-1.222 מיליארד שקל ב-2005 - עלייה של כ-11%, בדומה לצמיחה שהציגה המתחרה, חברת הכבלים, ב-2006.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully