וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושלמה עסקת ערוץ 10-נענע

ערן גבאי

9.5.2007 / 9:04

ערוץ 10 רכש 50% מנענע לפי שווי של כ-22.5 מ' דולר. תוכניות הערוץ, המשודרות כיום באתרים שונים, יועברו לאתר החדש לשידור בלעדי

אחרי מיזוג נטוויז'ן-ברק ואחרי עיכובים שנמשכו חודשים, גם השותפות בין הפורטל נענע לבין ערוץ 10 נחתמה אתמול סופית. המיזם החדש "נענע 10" יוחזק בשותפות מלאה על ידי שני הצדדים, כך שלמעשה ערוץ 10 רכש אתמול 50% ממניות נענע לפי שווי של כ-22.5 מיליון דולר לפורטל נענע, כש-50% המניות הנותרות יישארו בידי .

תוכניות ערוץ 10, המשודרות כיום באתרים שונים, והתוכן המשלים לתוכניות השונות - יועברו לאתר החדש לשידור בלעדי. הפורטל ישמש בין היתר כאתר הבית של ערוץ 10 ושל חדשות 10 וצפוי לקדם את התוכניות השונות באמצעות פעילויות אינטראקטיוויות מתקדמות.

במיזם החדש אומרים כי האתר יזכה כעת לשדרוג טכנולוגי משמעותי ויהפוך לאתר מהמתקדמים ברמת חוויית המשתמש ובהיצע התוכן שיוכל להתחרות באתרים המובילים בישראל.

שיתוף הפעולה יכלול גם את פעילות אתר המסחר האלקטרוני "נענע שופס" ושותפות באתר האינטרנט "טיקט-נט". החברה אף מתכננת לפעול גם בפלטפורמת התוכן בסלולר. במיזם מציינים כי מטרת החברה היא להתחרות על נתח הפרסום העולה בשוק האינטרנט ולהפוך לשחקן מוביל בקרב הפורטלים בישראל באחוז החשיפה ובהיקף המכירות. "בכוונת החברה להתמודד מול הפורטל המוביל בשוק המוערך כיום בשווי של 80 מיליון דולר ובשיעור חשיפה של כ-70%", נאמר.

נענע זקוקה לשדרוג

השותפות עם ערוץ 10 חיונית ביותר עבור נענע כדי לחזור ולמצב עצמה כפורטל מוביל. בנענע מאמינים כי באמצעות זמן המסך שיקבלו בערוץ 10 ניתן יהיה לחסוך כסף רב בשיווק וכי תכני ערוץ 10 יחזקו את פעילות הווידיאו של פורטל נענע ויחשפו את האתר לקהלי יעד רחבים, שיסייעו בהגדלת היקפי הפרסום בפורטל. גם בערוץ 10 מעוניינים לחזק את הפעילות שלהם באינטרנט כמדיה משלימה לערוץ וגם כפעילות תוכן בפני עצמה.

כיום, מזוהה נענע, באופן עסקי בעייתי, כפורטל נישה לבני נוער בלבד ואינו נפתח כלל לקהלים חדשים. זו הסיבה שמעמדו בשוק הפורטלים נשחק בשנה האחרונה, והוא מוגדר כיום כפורטל רביעי או חמישי בגודלו בענף. בנטוויז'ן החליטו על הצורך בחבירה לערוץ 10 כדי להעשיר את תכני הפורטל במקורות חדשותיים ובאקטואליה, תחומים שאינם מסופקים בו די הצורך כיום.

ראשית המהלך לשותפות עם ערוץ 10 היה בכך שבאי.די.בי הגיעו למסקנה שנענע חייב להתחזק וליצור לעצמו שיתוף פעולה אסטרטגי משמעותי. באי.די.בי מעוניינים למנף את הצמיחה בתחומי התוכן שממנה נהנית סלקום בשנה האחרונה גם לפעילות התוכן של נטוויז'ן והחברה הבת נענע.

עמי אראל, מנכ"ל נטוויז'ן-ברק-גלובקול ונשיא דסק"ש, אמר אתמול כי "שיתוף הפעולה בין נענע לערוץ 10 מיועד להניב את אחד מהפורטלים המתקדמים והנצפים ביותר באינטרנט בארץ. נענע 10 יעלה את רמת הטכנולוגיה שלו, צפוי להגדיל את היצע האינטראקטיוויות של הגולשים והצופים, וייצור מדיום חדש המשלב בין זמינות מיידית לאיכות".

מודי פרידמן, מנכ"ל ערוץ 10, אמר כי "האסטרטגיה הכוללת של נענע 10 מתייחסת לפורטל כאל פלטפורמה משלימה ומשיקה לערוץ 10. האתר יאגד בתוכו כמות תוכן תקדימית, כשמטרת המהלך היא לאפשר לקהל לצרוך באופן שוטף את תכני הערוץ ובנוסף לכך ליהנות מתוכן בלעדי שיהיה זמין רק באתר".

שיתוף הפעולה בין נענע לערוץ 10 מתבצע לפי שווי של כ-22.5 מיליון דולר לנענע ויתחלק כך שכ-3 מיליון דולר ישולמו במזומן, כ-4 מיליון דולר בהיקף הפרסום וכ-4 מיליון דולר נוספים בתכנים של ערוץ 10 באתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully