וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחקים בסלולר מגלגלים 37 מ' שקל בשנה

ערן גבאי

9.5.2007 / 12:46

השוק צמח ב-2006 בכ-33% במספר ההורדות, כ-240 אלף הורדות בחודש, ומחיר משחק עלה בכ-3-2 שקלים

שוק המשחקים בסלולר בישראל צמח ב-2006 בכ-33% לעומת היקפו ב-2005. ל-TheMarker נודע כי כיום מורידים מנויי הסלולר בישראל בשלוש החברות הגדולות - סלקום, פרטנר ופלאפון - כ-240 אלף של משחקים בחודש, על פי מחיר ממוצע למשחק של כ-13 שקל - כך שהשוק כולו מגלגל כ-37 מיליון שקל בשנה.

מתוך סכום זה נהנות חברות הסלולר מכמחצית מההכנסה שמתחלקת גם עם ספקי המשחקים. במונחי הכנסות הצליחו חברות הסלולר להגדיל את חלקן בשוק במהלך השנה האחרונה בכ-60% לעומת חלקן בהכנסות ב-2005, בין היתר בשל עלייה במחיר הורדת משחק בכ-3-2 שקלים בממוצע.

קצב צמיחת שוק המשחקים בישראל נמוך בהשוואה לקצב הצמיחה המאפיין את השוק העולמי, כשבעולם צומח השוק ביותר מ-60% בשנה ומגלגל יותר מ-1.5 מיליארד דולר בשנה. קצב הצמיחה בשוק משחקי הסלולר נמוך מקצב הצמיחה בשירותי הערך המוסף והתוכן בסלולר בישראל שנאמד בכ-50% בשנה. עם זאת, הוא מתחיל להדביק כאמור את הפער. שוק הורדת המשחקים באינטרנט בישראל נחשב חלש, ואילו שוק המשחקים האמיתי נמצא אצל מפעילות הסלולר.

לאחרונה החלו חברות הסלולר לבחון דרכים להטמעה ראשונית של פרסומות ושילובן בפלטפורמת המשחקים בסלולר. בענף מעריכים כי ניתן יהיה לשלב פרסומות במשחקי הסלולר הן כחלק מהמשחק והן לפני כניסה למשחק, ולהוזיל עקב כך את מחירי המשחקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully