וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה לאפריקה?

אסף רותם

9.5.2007 / 15:55

לריצת האמוק של מניית אפריקה אחראית במידה רבה חשיפת שוויים של הנכסים ברוסיה. אך ההנפקה בבריטניה הפכה את הגלגל

משקיעי אפריקה ישראל התרגלו בשנתיים האחרונות לתשואות נדירות לחברה בסדר הגודל של אפריקה, שעוסקת בנדל"ן. אפריקה הדהימה את משקיעיה כשהכפילה את שווייה ב-2006, וזינקה כ-65% נוספים מתחילת השנה ועד השבוע שעבר.

לריצת האמוק של אפריקה אחראית במידה רבה חשיפת שוויים של הנכסים ברוסיה. שווים של אלה זינק בפחות משנתיים מחצי מיליארד דולר על הנייר לכ-6 מיליארד דולר, בשווי החברה שבבעלותה הם נמצאים, אפי פיתוח.

ואולם, הזינוק בשווי הנכסים ברוסיה שינה לא רק את המיקוד העסקי, אלא גם את אופייה של המניה. שווי האחזקות של אפריקה באפי פיתוח (4.7 מיליארד דולר) מהווה כ-70% משוויה של אפריקה ישראל. עם הנפקתה של החברה בלונדון, עבר משקל המסחר במניה מישראל לאנגליה.

אפריקה לא אנגלו-סקסית

כמו חברות אחרות, אשר מרבית עיסוקן הונפק במדינה זרה, כדוגמת אורמת אשר הנפיקה בארה"ב את אורמת טכנולוגיות, תיסחר אפריקה ישראל ביחס ישיר למה שמתחולל במניית החברה הבת בלונדון. שבוע המסחר הראשון הגרוע שעובר על המניה בלונדון - בו איבדה אפי פיתוח כ-9% משוויה - הביא לנפילה של כ-10% במניית אפריקה שנסחרת בתל אביב.

איתן אמבר, מנהל מחלקת המסחר של דיסקונט ומיוזמי פורום האנליסטים, אמר לפני כחודש שכמעט אי אפשר לפתח מחשבה ביקורתית כלפי אפריקה, וכי האנליסטים הישראלים פשוט נסמכו באופן גורף על מילתו של בעל השליטה לב לבייב. אבל הנייטיבס אינם לבד - ב-UBS אמרו לפני שלושה ימים בלבד כי את שוויה אפריקה ישראל קשה להעריך וכי היא רגישה באופן ברור לשוק הנדל"ן הרוסי, מה שלא הפריע להם לנקוב במחיר יעד של 600 שקל למניית אפריקה.

בשוק מדברים על הנפקת נכסי אירופה וארה"ב של אפריקה, ואין ספק שלזהות הבורסות בהן יונפקו תהיה השפעה מהותית על המסחר במניית החברה האם. עד אז, חסידי אפריקה ומומחי שוק הנדל"ן הרוסי הפכו נתינים לחסדי הלורדים מאנגליה, מגזר הנדל"ן הרוסי שמצא בית בלונדון ומשקיעים אחרים שרכשו מניות בהיקף של 1.4 מיליארד דולר בהנפקה. מעניין אם גם הם יאמינו לכל מילה שיוצאת מהלב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully