וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההזדמנות החדשה של אמזון

עידו לוי

30.8.2001 / 14:13

בעזרת תוכנית Corporate Accounts יוכלו מעתה לקוחות עסקיים לרכוש מוצרים באמצעות הזמנה אלקטרונית, מבלי להשתמש בכרטיס אשראי

מה לא נאמר ונכתב על Amazon.com, קמעונאית האונליין הגדולה בעולם ששינתה לפני מספר שנים את האסטרטגיה העסקית שלה מקניון ורטיקלי, העוסק במכירת תחום אחד של מוצרים, לקניון הוריזונטלי העוסק במכירה של תחומי מוצרים רבים.

בשבועות האחרונים Amazon.com מציעה שירות חדש, תוך שהיא פוזלת לעבר שוק ה-B2B המבטיח.

מדובר בתוכנית הנקראת Corporate Accounts. התוכנית מיועדת ללקוחות עסקיים/ארגוניים, תוך שימת דגש על לקוחות כגון ספריות, בתי ספר, משרדי ממשלה וכו'. לקוחות אלו יוכלו מעתה לרכוש מוצרים באמצעות הזמנה אלקטרונית, מבלי להשתמש בכרטיס אשראי.

כיצד פועל השירות

המהלך שעל הארגונים המעוניינים בתוכנית לעשות הוא פשוט: דרך האתר של אמזון , עליהם לפתוח חשבון (corporate account); לבחור דרך תשלום אחת או יותר - יש באפשרותם לקבל קו אשראי מאמזון ולשלם באמצעות הזמנה אונליין, או באמצעות כרטיס אשראי; עליהם למנות קניינים לחשבון - קניינים אלה יהיו מזוהים ומאומתים לאותו חשבון, כאשר יש אפשרות להוסיף עליהם קניינים נוספים.

התוכנית מספקת כלי ניהול חשבון מתקדמים, בעזרתם יוכלו הקניינים המורשים לעקוב דרך האתר אחרי היסטוריית ההזמנות שכבר נעשתה, וכן יוכלו לקבל הודעת אי-מייל על כל רכישה שמתבצעת.

בעיות במכירה באשראי

אחת הבעיות של מכירה באשראי היא שיש לספק את הסחורה לפני שמתקבל עבורה התשלום בפועל, מה שעלול להוות בעיה בתזרים המזומנים של החברה. להערכת מומחים של חברת יופיטר מדיה מטריקס, אמזון עלולה להיתקל בבעיה זו ביתר שאת בעקבות התוכנית החדשה - תלוי כמובן מה יהיה היקף ההזמנות.

חברת אמזון מצידה טוענת כי היא עובדת עם שירותי צד שלישי - חברת CitiCommerce Solutions, המשתתפת בסיכונים של תשלומי האשראי.

ההזדמנות החדשה של אמזון

למרות שאותם ארגונים מקצועיים, ספריות, משרדי ממשלה ומוסדות שונים, נחשבים ל-42% מהמכירות בשוק הספרים בארה"ב, אמזון לא נהנתה מכך משום שלא העניקה עד כה אשראי ללקוחות שהם corporates. כעת צופים בחברה שהתוכנית החדשה תכניס לה כ-150 מיליון דולר במהלך השנתיים הבאות.

מכיוון שאמזון היא חברה קמעונאית ולא סיטונאית, היא אינה מציעה בינתיים הנחות מיוחדות ללקוחות העסקיים שלה. ההנחות המופיעות בקטלוג שלה ניתנות ללקוחותיה מכל הסוגים - ארגונים, עסקים, יחידים וכו'. כרגע אין גם הנחות מיוחדות על רכישות בהיקף נרחב.

לדברי החברה, מאות ארגונים ועסקים כבר הצטרפו לתוכנית, בכללם ספריית שרידן באוניברסיטת ג'ון הופקינס, ספריות של אוניברסיטת סטנפורד, חברת אורקל, חברת 3Com ועוד.

הכותב משמש מנכ"ל חברת הייעוץ Global Marketplace Consulting Ltd המתמחה בייעוץ ויישום לפרויקטים בתחום מערכות מידע וE-BUSINESS.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully