וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

21 משכורות - ויש לך מכונית חדשה

ליאור גוטמן

10.5.2007 / 7:15

כוח הקנייה של הצרכן הישראלי לא השתנה באופן משמעותי מאז 1990. הסיבה: היבואנים התרכזו בהנחות לציי הרכב על חשבון הצרכן הפרטי

מתי היה קל יותר לקנות מכונית חדשה, היום או בתחילת העשור שעבר? התשובה, כך נראה, אינה חד-משמעית: מבדיקה שנערכה על ידי חברת חשב מערכות מידע עבור TheMarker עולה כי ב-1990 נדרש אזרח לחסוך 22.4 משכורות חודשיות עבור קניית מכונית חדשה, לעומת 21.2 משכורות ב-2006 - כך שלכאורה כוח הקנייה של הצרכן הפרטי לא השתפר באופן משמעותי, למרות ההתקדמות העצומה במשק הישראלי.

הבדיקה נערכה על פי השכר הממוצע במשק בכל שנה מול מחירה הממוצע של מכונית בנפח 1.6 ליטרים, אוטומטית.

מדוע כוחו של הצרכן הישראלי לא השתנה ב-16 השנים האחרונות? התשובה, כך נראה, טמונה ביחסי הכוחות בין יבואני הרכב לבין הביקושים במגזר העסקי: "בעידן של שערי חליפין יורדים והפחתת מסי הקנייה, סביר להניח שהמחיר לצרכן הפרטי היה אמור לרדת", אומר בועז סופר, סמנכ"ל רשות המסים. ואכן, מ-1990 ועד תחילת העשור הנוכחי ניכרת ירידה בכמות המשכורות החודשיות אותן צריך לצבור: ב-2001 נדרשו "רק" 18.7 משכורות חודשיות בעבור מכונית חדשה.

אך בשנה שלאחר מכן חל שינוי במגמה, ומספר המשכורות הנדרשות לקניית מכונית חדשה רק הלך ועלה, עד לשיא ב-2004: 23.17 משכורות. בכיר באוצר מסביר כי היבואנים החלו להתרכז במתן הנחות לציי הרכב, והצרכן הפרטי נזנח.

משה קצין, סמנכ"ל בכיר בחברת חשב מערכות מידע, מסביר שלאחרונה חל שיפור בכוח הקנייה של הצרכן הישראלי, הנובע בעיקר מירידת מסי הקנייה במקביל לעליית השכר הממוצע במשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully