וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רובוגרופ משפרת ביצועים: הכנסה של 5.4 מיליון דולר ברבעון השני והפסד של 50 אלף דולר

רמי קפלן

31.8.2001 / 16:45

ההכנסות משקפות צמיחה של 94%, בעיקר בזכות החברה הבת Light Machines; ההפסד נמוך ביחס לרבעון המקביל ונובע בעיקר מהוצאות על פעילות חברות בנות חדשות

חברת רובוגרופ (לשעבר אשד רובוטק) הציגה היום את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני של 2001, מהם עולה כי הכנסותיה ממשיכות לצמוח, אך היא עדיין ממשיכה להפסיד סכומים קטנים.

הכנסותיה של החברה הסתכמו ב-5.4 מיליון דולר, שיפור של 94% ביחס לרבעון המקביל, ואף יותר מאשר ברבעון הקודם, אז רשמה החברה הכנסות של 4.3 מיליון דולר. במחצית הראשונה של השנה הסתכמו ההכנסות ב-9.8 מיליון דולר.

בחברה מייחסים את הגידול בהכנסות מחצית השנה הראשונה בעיקר לפעילות חברת Light Machines הבריטית, אותה רכשה רובוגרופ באוקטובר 2000, אשר תרמה 2.4 מיליון דולר להכנסותיה של הרוכשת בתקופה זו. בנוסף, מייחסת רובוגרופ את העלייה בשורה העליונה לגידול של מיליון דולר בהכנסות החברה הבת YET (יאסקווה אשד טכנולוגיות), המשותפת לרובוגרופ ולחברה היפאנית יאסקווה, הפועלת בתחומי בקרת התנועה והרובוטיקה.

רפאל ערבות, יושב ראש החברה ומנהלה הכללי, ציין כי הוא מרוצה מהגידול בהכנסות שנרשם ברבעון השני. "אנחנו מתחילים לראות תועלת מרכישת Light Machines בעסקי הלימוד שלנו. היעד הבא הוא להקטין את ההוצאות שלנו בתחום זו, ולהגדיל את הרווחיות", אמר.

ערבות חרד לרווחיות משום שרובוגרופ ממשיכה להפסיד. בשורה התחתונה של דו"חותיה הציגה החברה הפסד נקי של 50 אלף דולר ברבעון השני, מעט טוב יותר מהפסד של 132 אלף דולר אותו רשמה ברבעון המקביל, ועוד יותר טוב מהפסד של 300 אלף דולר ברבעון הקודם. במחצית הראשונה של השנה הפסידה רובוגרופ 400 אלף דולר.

הוצאותיה של רובוגרופ על מחקר ופיתוח ברבעון השני הסתכמו ב-800 אלף דולר, כאשר 500 אלף דולר מתוכם נבעו מהשקעה בפעילות החברה הבת MemCall, רכש חדש יחסית של רובוגרופ ואחד ממוקדי ההתעסקות העיקריים שלה כעת. הוצאה גבוהה בת 900 אלף דולר רשמה רובוגרופ בתחום השיווק והמכירות, בעיקר בגין איחוד קו המוצרים של Light Machine.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully