וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב אישום נגד ויסמן: המעילה החלה ב-2003

אתי אפללו

10.5.2007 / 11:49

פרשת המעילה בהראל: ויסמן חשוד שפעל עם חברים במסחר באופציות מעו"ף ובגניבת כספים מחשבונות החברה

הפרקליטות הגישה הבוקר כתב אישום נגד גיא ויסמן, לשעבר המשנה למנכ"ל בית ההשקעות של הראל. ויסמן נאשם ברישום כוזב במסמכי תאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

על פי כתב האישום, החל משנת 2003 ועד למעצרו, קשר ויסמן קשר לבצע מעשי הלבנת הון עם אנשים שונים עמם היה בקשרי היכרות בדרגות שונות והציע להם לפתוח חשבונות בחברה בשותפות עמו. בנוסף, הוסכם בינו לבין החברים כי רווחים בחשבונות הללו יחולקו על פי מפתח שנקבע ביניהם בעל פה. ויסמן הוא זה שינהל את החשבונות ויישא בהפסדים בחשבונות.

בנוסף, על פי כתב האישום, קיבל ויסמן את חלקו בדרך כלל במזומן ותוך שימוש בדרכים שונות, לרבות שימוש בחשבונות בנק של אחרים, להסתרת מעורבותו של הנאשם בחשבונות הלקוחות החברים והיותו נהנה בהם.

איך התבצעה המעילה?

על פי כתב האישום, ביצע ויסמן רישומים פיקטיוויים של יתרות בכרטיס חשבון של בית ההשקעות בבנק המזרחי שמשמש לצרכי הלוואות "און קול" וחיובי ריבית. כמו כן, ביצע ויסמן רישומים פיקטיביים של יתרות מחשבון בנק פיקטיווי שלא היה קיים, אך היה קיים רישומית בספרי המנהלת החשבונות של החברה.

ויסמן ביצע הפקדות פיקטיוויות לחשבונות של אותם החברים. ההפקדות איפשרו לו לסחור באופציות מעו"ף בחשבונות, כאשר לפי כתב האישום, צבר ויסמן הפסדים במסחר באופציות מעו"ף. כמו כן, איפשרו לו ההפקדות למשוך כספים מהחשבונות העסקיים של החברה (חשבונות נוסטרו).

על פי החוק, מתוקף תפקידו של ויסמן כמשנה למנכ"ל בית ההשקעות של הראל, נאסר עליו לנהל חשבון השקעות ולרכוש אופציות מעו"ף בזמן אמת וכן נאסר עליו להיות מעורב באופן אישי בחשבונות לקוחות, לחלוק ברווחים או לשאת בהפסדים וכן נאסר עליו לתת הוראות בשם הלקוח ללא ידיעתו.

ויסמן, השתמש בסכומי ההפקדות הפיקטיוויות שבחשבונות אלו לצורך מסחר באופציות המעו"ף. לאחר ביצוע פעולת המסחר, העביר בית ההשקעות מחשבון הנוסטרו את סכום פעולת המסחר אל מסלקת המעו"ף בבורסה, ולאחר מכן העביר בית ההשקעות את אותו הסכום מחשבונות הלקוחות חזרה אל חשבון הנוסטרו שלו, אלא שהיתרות בחשבונות הלקוחות היו פיקטיוויים.

בנוסף לכספים שהפסיד ויסמן במסחר באופציות מעוף, על פי כתב האישום הוא הורה לחבריו בעלי החשבונות למשוך כספים מחשבונות הלקוחות.

על פי כתב האישום, כתוצאה מההפסדים במסחר באופציות המעו"ף וממשיכת כספים מהחשבונות על ידי החברים הלקוחות, נוצרו גירעונות אצל הראל בית השקעות בשיעור שעלה חכדי כ-123 מיליון שקל במצטבר וחוסל כל ההון העצמי של החברה.

הסתרת המעשים

כדי להסתיר את יתרות החובה הפיקטיוויות, ביצע ויסמן בסוף כל רבעון מספר פעולות הסתרה והסוואה. ביום האחרון לכל רבעון, משך ויסמן כספים מחשבונות הנאמנות של לקוחות החברה - כספים שאותם הפקיד הנאשם למספר ימים באחד מחשבונות כספי הנוסטרו של החברה על מנת להסוות את החוסרים בהם. בנוסף, רשם ויסמן באופן פיקטיווי ורטרואקטיווי העברת יתרות חיוביות של לקוחות תמימים לכיסוי גרעונות בכרטיסי החשבונות הפיקטיוויים ואיפוסם.

הלקוחות החברים

על פי כתב האישום, הלקוחות החברים הם יורם קראוס שהיה הבעלים של חברות SMS לניהול פרויקטים עבור לקוחות והכיר את ויסמן במסגרת עבודת ניהול השיפוצים במשרדי החברה אשר ביצע עבור הראל בית השקעות; אדם בשם ג.י. שהיה בעל חברה לחקירות ובמסגרת עבודה שביצע עבור הראל בית השקעות, הכיר את הנאשם ונוצרו ביניהם קשרי חברות; אורי ראובן שהיה בתקופה הרלוונטית הבעלים של חברת ראובן השקעות בני"ע והכיר את ויסמן עוד בתחילת דרכו חברת הראל שוקי הון.

לקוחות נוספים: עו"ד אייל ברקן שהיה היועץ משפטי של הראל בית השקעות והיה חבר קרוב של ויסמן. ברקן שיכנע את חברו יואב זנדברג לפתוח חשבון בו ביצע ויסמן את המסחר במעו"ף. שלמה דבורי שהיה אביו של אחד מחבריו של בנו הבכור של ויסמן; דורון חיים גוילי שהיה חבר של ויסמן ממשחקי הכדורסל של קבוצת מכבי תל אביב, עמוס גואטה שהכיר את הנאשם בתחילת שנת 2006, אחיו, אשר עובד עם הראל בית השקעות. בנוסף, מצוין בכתב האישום כי ויסמן פעל דרך חשבונות של אברהם כהן, שלמה כהן, אהרון כהן, ואיש התקשורת יעקב אילון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully