וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ברווחי דלק US

שירלי יום-טוב

10.5.2007 / 12:10

הרווח הנקי זינק ב-62% לשיא של 20.9 מיליון דולר. עם זאת, הרווח היה נמוך בסנט אחד מממוצע תחזיות האנליסטים

חברת האנרגיה דלק US, החברה הבת של קבוצת דלק שבבעלות יצחק תשובה, רשמה זינוק של 62% ברווח הנקי ברבעון הראשון לשיא של 20.9 מיליון דולר, 40 סנט למניה. בהשוואה לרבעון הקודם קפץ הרווח ב-80%. עם זאת, הרווח הנקי היה נמוך בסנט אחד למניה מהתחזית הממוצעת של חמישה אנליסטים, המסקרים את החברה הנסחרת בבורסת ניו יורק.

בשורה העליונה נרשמו הכנסות של 805 מיליון דולר, עלייה של 22% ביחס לרבעון המקביל, שנבעה מעלייה במכירות במגזר הקמעונאי, עם גידול במספר החנויות שמפעילה החברה בתחנות דלק ברחבי ארה"ב ובמספר חנויות הדלק.

התוצאות של דלק US מושפעות במידה רבה ממרווחי הזיקוק של חביות נפט - הרווח הנותר לאחר זיקוק חבית ומכירתה בשוק. על כל חבית שנמכרה במהלך הרבעון הראשון הרוויחה דלק US כ-11.23 דולר, לעומת 8.8 דולרים ברבעון המקביל. החברה ציינה כי מרווח זה גבוה ב-1.38 דולרים לחבית ממרווח הזיקוק הנהוג במפרץ מקסיקו - מקום מושבן של מזקקות נפט אמריקאיות רבות.

שווי של 1.1 מיליארד ד'

עוזי ימין, נשיא ומנכ"ל, ציין כי במהלך הרבעון השיגה החברה שולי רווח שיא של 32.5% בתחום הקמעוני. המכירות בתחום הקמעוני עלו ב-11% ביחס לרבעון המקביל ל-331 מיליון דולר.

דלק US נסחרת לפי שווי שוק של כ-1.1 מיליארד דולר בעקבות עלייה של 22% מאז ההנפקה - בדיוק לפני שנה.

גם , החברה הבת של קבוצת אלון, של דודי ויסמן, שלה פעילות מקבילה לזו של דלק US, דיווחה אמש על תוצאותיה, שכללו רווח שיא של 35 מיליון דולר, זינוק של 45% מול הרבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully