וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס ישחרר את אזיקי הסלולריות

ערן גבאי

13.5.2007 / 7:10

משרד התקשורת יאסור החתמת לקוחות ל-3 שנים. זאת על מנת לקדם את ניידות הלקוחות תוך שמירה על מספר הטלפון

שר התקשורת, אריאל אטיאס, מתכנן לאסור על חברות הסלולר להחתים את המנויים על תוכניות התחייבות ל-36 חודשים - כך נודע ל-TheMarker. במשרד התקשורת מתכוונים להודיע על כך לחברות הסלולר כבר בשבועות הקרובים, עם גיבוש התאריך החדש ליישום תוכנית ניידות המספרים בענף.

תוכנית ניידות המספרים, המאפשרת למנויים לעבור מחברה לחברה מבלי לאבד את מספר הטלפון האישי, היתה אמורה להיכנס לתוקפה כבר לפני כשנה, אך נדחתה לאחר שחברות הסלולר לא נערכו לכך במועד. במשרד התקשורת סבורים כי בלא ביטול תוכניות ההתחייבות לשלוש שנים, אין סיכוי להצלחת תוכנית ניידות המספרים, שאמורה לעורר מחדש את התחרות בשוק הסלולר.

כיום, כ-35% מההסכמים של חברות הסלולר מול המנויים הם הסכמים בהתחייבות לשלוש שנים. על פי רוב, המנוי בהסכמים אלה מקבל הנחה במחיר המכשיר, או מחיר לדקת שיחה הנמוך מהתוכניות ללא התחייבות. באחרונה, לקראת יישום תוכנית ניידות המספרים ברבעון הרביעי של 2007, הגבירו חברות הסלולר את מאמצי השיווק שלהן בניסיון לקבע כמה שיותר מנויים בשורותיהן ולהקטין את הכדאיות של מנוייהן לנטוש את החברות עם יישום תוכנית ניידות המספרים.

מגבירים את התחרות

במשרד התקשורת רואים באימוץ התוכנית - גם אם באיחור - מהפכה של ממש, שתגדיל את היקף נטישת המנויים ותגביר את התחרות בין החברות על לבו של המנוי.

כיום נאמד השיעור השנתי של מעבר מנויי הסלולר בישראל מחברה לחברה בכ-14%-15% בשנה, וההערכה היא שהיקף זה יגדל עם יישום תוכנית ניידות המספרים בכ-3%-5% נוספים בשנה.

כיום, כמחצית הנוטשים עוזבים את חברת הסלולר באמצע תוכנית התחייבות לזמן ארוך. ואולם מי שמבקש להשתחרר מתוכניות ההתחייבות לזמן ארוך עשוי לשאת בקנס ובתשלום יתרת החיוב בגין המכשיר שקיבל במבצע.

בנוסף, בשוק התקשורת טוענים כי חברות הסלולר מבצעות העלאות מחירים מתואמות בתוכניות ארוכות טווח. באחרונה הוגשה בקשה לתביעה ייצוגית בהיקף של 230 מיליון שקל לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד חברת סלקום בטענה לניסוח מעורפל של הסכמי ההתקשרות במטרה להותיר בידיה את האפשרות להעלות מחירים בתוכניות תעריפים במסלולי ההתחייבות. על פי הנטען בתביעה, תנאי הרישיון של סלקום אינם מתירים לה להעלות את המחירים בתוכניות אלה. מתחילת השנה העלו חברות הסלולר את תעריפיהן פעם נוספת לקראת ההפחתה האחרונה שבוצעה בדמי הקישוריות של החברות ב-1 במארס 2007.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully