וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע נוצחה במאבק משפטי על תרופה

יורם גביזון

13.5.2007 / 1:12

מחזור המכירות של אסיפקס, לטיפול בחומציות הקיבה, 1.3 מיליארד דולר. טבע הודיעה כי תערער על ההחלטה

מניית טבע ירדה ב-1.3% ביום שישי לאחר סגירת המסחר שבמהלכו עלתה ב-3.9%, בעקבות תבוסה משפטית שנחלה. בית משפט מחוזי בניו יורק קבע שהפטנט שרשמה חברת Eisai על התרופה Aciphex ושתוקפו עד 2013 - ניתן לאכיפה. טבע הודיעה שתערער.

טבע קיבלה בפברואר 2007 אישור מה-FDA לשווק גרסה גנרית של התרופה, המיועדת לטיפול בחומציות הקיבה, ומכירותיה הסתכמו ב-1.3 מיליארד דולר ב-2006. טבע היתה אמורה לקבל בלעדיות של 6 חודשים בשיווק התרופה או לחלוק את הבלעדיות עם חברת ד"ר רדי'ס ההודית; זאת, משום שהיתה החברה הגנרית הראשונה שביקשה לאשר גרסה גנרית לתרופה, ומכוח סעיף סעיף 4 לחוק הץ' ווקסמן שמעניק בלעדיות בשיווק לחברה הגנרית שמערערת בהצלחה על תקפות הפטנט שמגן על התרופה. סבנט אחמד, אנליסט ב-HSBC, העריך באפריל 2007 ששיווק בלעדי של התרופה עשוי להגדיל את מכירותיה של טבע ב-115-174 מיליון דולר.

ההחלטה התקבלה לאחר שטבע קיבלה אישור לשווק גרסה גנרית של התרופה האנטיביוטית Omnicef שפיתחה אבוט - בכמוסות של 300 מיליגרם שמכירותיהן בארה"ב 325 מיליון דולר לשנה, ובתרחיף של 125 ו-250 מיליגרם שמכירותיו 533 מיליון דולר לשנה (כך על פי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS).

אבוט תבעה את טבע במארס 2007, אולם בקשתה לקבל צו מניעה זמני נגד שיווק התרופה נדחתה. נראה כי טבע עשויה לשווק את התרופה ולהסתכן בהפסד במשפט העיקרי. נעה וייסברג, אנליסטית בבית ההשקעות איי.בי.איי, העריכה שהרווח הנקי של טבע עשוי לגדול ב-6-8 סנט למניה אם תהיה היחידה שתשווק גרסה גנרית לתרופה.

חברת אימפקס, שמקייימת עם טבע שיתוף פעולה שיווקי, קיבלה בשבוע שעבר אישור לשווק גרסה גנרית ל-Ditropan שפיתחה חברת Alza. מכירותיה של התרופה הסתכמו ב-233 מיליון דולר ב-12 החודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully