וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה דנה ביעדי התקציב; ההכרעה צפויה עוד הערב

הארץ

2.9.2001 / 21:44

מוקדם יותר נפגשו ראש הממשלה, שר האוצר ושרי העבודה; שרון ושלום דחו דרישת העבודה להעלות יעד הגירעון

מאת מוטי בסוק

הממשלה אמורה להכריע הערב (ראשון) ביעדי התקציב ל-2002 ובשינויים המבניים. לפני ישיבת הממשלה, המתקיימת כעת, התקיימה ישיבה בין ראש הממשלה אריאל שרון ושר האוצר סילבן שלום לבין שרי מפלגת העבודה. בישיבה זאת דחו שרון ושלום בתוקף את דרישת שרי העבודה להעלות את יעד הגירעון בתקציב ל-3%.

בישיבת הממשלה משמיעים שרי העבודה וש"ס ביקורת חריפה על החלטת שרון ושלום לקבוע את יעד הגירעון בתקציב 2002 על 2.4%. לדעתם, לנוכח המיתון במשק, יש להגדיל את יעד הגירעון ל-3%. שרי ש"ס התכנסו בעת ישיבת הממשלה במטרה לגבש נייר תביעות מפורט להגדלת סעיפי ההוצאות בתקציב 2002.

שרים בממשלה מתחו גם ביקורת חריפה על השינויים המבניים שמציע האוצר. שר המדע התרבות והספורט, מתן וילנאי, טען כי דרך הצגת השינויים היא שרלטנית, שכן הממשלה אינה יכולה לדון בישיבה אחת ב-100 שינויים. השר בלי תיק רענן כהן טען כי חוק ההסדרים הוא חוק אנטי דמוקרטי, המנוצל בצורה שערורייתית על ידי שר האוצר. לדבריו, המשק יצא מהמיתון רק אם הממשלה תגדיל את תקציב התשתיות, החינוך והסיוע לחיילים משוחררים כדי שיישארו בארץ. לבקשתו, סוכם כי השינויים ברשות השידור יוצאו מחוק ההסדרים וכי הממשלה תקיים דיון עד ל-1 בינואר 2002 במצבה של רשות השידור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully