וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות המסים תמליץ על ביטול מס מכירה

אבי בר-אלי

14.5.2007 / 7:10

ברשות מקווים כי הרפורמה במיסוי הנדל"ן תביא לעידוד העסקות בענף ולהפחתת חסם המס במכירת נכסים היסטוריים

רשות המסים עתידה להמליץ על ביטולו המוחלט של מס מכירה בעסקות מקרקעין - כך נודע ל-TheMarker. הרשות בוחנת גם הפחתה של מס הרכישה באמצעות הגדלת מדרגת הפטור לדירת מגורים יחידה. ברשות המסים מקווים כי הרפורמה במיסוי הנדל"ן תביא לעידוד העסקות בענף ולהפחתת חסם המס במכירת נכסים היסטוריים.

בימים אלה נערכת ברשות בחינת ההשלכות הכלכליות של השינויים, מתוך כוונה להכלילם כבר בחוק ההסדרים הקרוב. מס המכירה מוטל על מכירת נכסי מקרקעין, למעט דירת מגורים, ושיעורו 2.5% משווי הנכס. במשך השנים התברר כי המס אינו אפקטיבי, וכוחו פחת בהדרגה.

במסגרת תיקון 50 לחוק מיסוי מקרקעין (2001) נקבע כי מס המכירה יחול רק על נכסים שנרכשו לפני נובמבר 2001. עם זאת, המס לא בוטל, אף שהניב למדינה הכנסות נמוכות יחסית (150-200 מיליון שקל בשנה) והיה כרוך בעיוות אפשרי, משום שהוטל גם על מי שמכר נכס בהפסד.

מס הרכישה גם על הפרק

ברשות המסים בוחנים גם את האפשרות להפחתת מס הרכישה המוטל על עסקות נדל"ן. הכנסות המדינה מגביית מס זה מוערכות ב-2 מיליארד שקל בשנה. כיום מוטל מס זה בשיעור של 5% על קרקעות או נכסים מניבים, ובאופן מדורג על דירות מגורים: רכישת דירה בשווי של עד 600 אלף שקל פטורה ממס; על רכישת דירה בשווי 600-744.5 אלף שקל (או על רכישת דירה שנייה עד סכומים אלה) - מוטל מס בגובה של 3.5%; ועל דירות בשווי גבוה יותר - מוטל מס בשיעור של 5%.

מדרגות המס מתעדכנות אחת לשלושה חודשים, וברשות המסים בוחנים את האפשרות לצמצם את נטל המס באמצעות הגדלת מדרגת הפטור.

בחודשים האחרונים מקיימת רשות המסים דיונים סביב הסרת חסמי מס בענף הנדל"ן. במקביל, כפי שפורסם אתמול ב-TheMarker, משרד האוצר מתכנן הפחתת מסים בעקבות הגידול הצפוי בהכנסות המדינה ממסים - הצפויות לרשום ב-2007 עודפים של כ-10 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully