וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצים לבטל דו"ח חניה?

נורית רוט

14.5.2007 / 8:39

יש יתרון למתגוררים בשכירות העוברים מדירה לדירה. תושבת חיפה הצליחה להפסיק הליכי גבייה בטענה שעברה בין מספר רב של כתובות

מסתבר שיש גם יתרונות למגורים בשכירות. צביה טננבאום הצליחה לגרום לעיריית חיפה להפסיק את הליכי הגבייה שנקטה נגדה בשל 13 דו"חות חנייה, בזכות הטענה שבמהלך השנים היא התגוררה בשכירות ועברה בין מספר רב של כתובות.

באוקטובר 2006 המציאה העירייה לטננבאום "כתב הרשאה לתפוס ולמכור מטלטלין" שעל פיו נדרשה לשלם יותר מ-4,000 שקל בגין דו"חות חנייה מהשנים 95'-98'. טננבאום הגישה עתירה מנהלית נגד העירייה, באמצעות עו"ד עילוטי מארון, בה טענה כי כלל לא היתה מודעת לכך שנרשמו לה דו"חות ולא קיבלה דרישות לתשלום מהעירייה, שכן היא התגוררה בשכירות ועברה בין כתובות. עוד טענה כי הדו"חות התיישנו והעירייה מנועה מלנקוט הליכי גבייה.

העירייה טענה כי במשך שנים נשלחו לטננבאום דרישות לתשלום והתראות מרובות, וכי פעולות אלו ננקטו לפני שעברו שלוש שנים ממועד הדו"חות - ולכן הופסק מרוץ ההתיישנות בגין הדו"חות והם לא התיישנו. לטענת העירייה, אין לקבל את טענת טננבאום כי אינה זוכרת את מספרי הרכב שהיו לה והכתובות בהן התגוררה.

השופטת ברכה בר זיו קיבלה את העתירה, וקבעה שהעירייה לא הוכיחה שמכתבי הדרישה נשלחו אל טננבאום בדואר רשום. "אני מעדיפה את גרסת העותרת לפיה לא קיבלה את מכתבי הדרישה שנשלחו אליה, מאחר שהחליפה כתובות מגורים", קבעה. השופטת הוסיפה שלא ראוי היה שהעירייה תתרעם על ליקויי הזיכרון של טננבאום אודות כתובותיה ומספרי כלי הרכב שלה, "שהרי העיריה נמנעה מלנקוט הליכי גבייה במשך 11 שנים לפחות". לפיכך נקבע שהדו"חות התיישנו, ועל העירייה להמנע מלנקוט הליכי גבייה לגביהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully