וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DSPG רוכשת את NXP האירופית

שירלי יום-טוב

14.5.2007 / 12:19

החברה תשלם 200 מיליון דולר במזומן ו75 מיליון דולר במניות. אוסקר גרוס: "זו עסקה טובה מאוד"

355 מיליון דולר בקופה, ירידה בהכנסות וברווחים ברבעון הראשון ותחושה כללית בשוק שמשהו חייב לקרות - אלה העובדות והתחושות הסובבות את חברת השבבים למכשירי תקשורת ביתיים בניהולו של אלי איילון. הבוקר הודיעה DSPG על צעד שיעורר את התוצאות הכספיות שלה: רכישתה של קבוצת הטלפוניה האלחוטית וה-VoIP (העברת קול על גבי רשתות נתונים) של חברת NXP ההולנדית (פיליפס סמיקונדקטור לשעבר). DSPG תשלם עבורה 270 מיליון דולר, מתוכם 200 מיליון דולר במזומן והשאר במניות כך ש-NXP תהפוך לבעלת 12% מ-DSPG. שווי העסקה עשוי לצמוח עד 345 מיליון דולר, כלומר תשלום של 75 מיליון דולר נוספים, בכפוף לאבני דרך בהן צריכה NXP לעמוד.

DSPG ציינה כי NXP היא מתחרתה הגדולה ביותר ובעקבות העסקה היא צפויה להכפיל את מכירותיה ולשפר באופן משמעותי את רווחיה. הכנסותיה של NXP היו 220 מיליון דולר ב-2006. לא נמסרו פרטים לגבי שיעורי רווחיות.

רמי רוזן, מנהל מחלקת המחקר בבית ההשקעות אוסקר גרוס, אמר כי "נראה שמדובר בעסקה טובה מאוד". לדבריו, NXP היא החברה השנייה או השלישית בגדולה בתחום שבבי DECT (טכנולוגיה לטלפונים אלחוטיים המקובלת באירופה) באירופה, כך שהיא תחזק משמעותית את DSPG בתחום זה. "הרכישה גם עושה שימוש טוב בקופת המזומנים, ששימשה זמן רב לרכישה חוזרת של מניות. מדובר גם במחיר סביר מאחר ש-275 מיליון דולר שמשלמת DSPG כעת הוא סכום המניח רכישה לפי מכפיל הכנסות של כ-1.2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully