וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולריות מתאגדות למנוע כניסת מתחרה

ערן גבאי ואיילה צורף

15.5.2007 / 4:17

הממונה על ההגבלים אישרה לסלולריות לשכור חברת ייעוץ לגיבוש דו"ח שיסביר מדוע השוק בישראל תחרותי ואין בו מקום לחברה נוספת

אחרי דין ודברים של כחודש ימים אישרה הממונה על ההגבלים, רונית קן, לחברות הסלולר לשכור חברת ייעוץ משותפת, לצורך מאבקן באפשרות להכניס מתחרים חדשים לשוק הסלולר הישראלי - כך נודע ל-TheMarker. החברה הלונדונית LECG, שנשכרה לטובת העניין, אמורה לבנות בעבור סלקום, פרטנר ופלאפון דו"ח שיסביר מדוע שוק הסלולר בישראל הוא שוק תחרותי, ועל כן אין מקום להכניס אליו מתחרים חדשים.

כיום מחלקות ביניהן שלוש חברות הסלולר את השוק בנתחים כמעט שווים. במשרד התקשורת בוחנים את האפשרות להכניס חברת סלולר וירטואלית, שתרכוש דקות שיחה רבות ממפעילי הסלולר הקיימים ותעשה שימוש בתשתית שלהם תמורת תשלום בגין דמי המעבר שייקבע על ידי משרד התקשורת. חברת הסלולר הווירטואלית תשווק עצמה על בסיס מותג חדש, ותספק שירותים מתחרים לחברות הקיימות.

האם השוק רווי?

מבחינת הצרכן, מדובר בהרחבת התחרות לכדי ארבעה או חמישה מפעילים שיתחרו על כיסו. אחת החברות שכבר הביעה רצון להפוך למפעיל סלולר וירטואלי היא HOT. מנכ"ל החברה, דוד קמיניץ, אף הצהיר כי יוכל להפחית את מחירם של שירותי הסלולר בישראל בכ-25%.

כדי לקדם את העניין שכר משרד התקשורת חברת ייעוץ מטעמו, חברת NERA, שתכתוב דו"ח המסביר מדוע יש מקום לפתוח עוד את התחרות בשוק הסלולר הישראלי. בעקבות זאת הגישו שלוש חברות הסלולר בקשה במשותף לממונה על ההגבלים העסקיים, בה הם מבקשים פטור מהסדר כובל לשם ניהול מערכה משותפת מול משרד התקשורת, בניסיון למנוע ממנו להכניס חברה נוספת לשוק. חברות הסלולר טוענות כי השוק אינו גדול מספיק כדי להכיל חברות סלולר נוספות וכי הוא עשוי לקרוס.

קן מסרה בתגובה: "אתמול נשלחה לחברות הסלולר טיוטת הנחיות לגבי התקשרות משותפת של שלושתן עם חברת ייעוץ. מדובר בהיתר מוגבל שקיבלו החברות לפעול במשותף בתחום זה בלבד. הצבנו בפניהן תנאים מגבילים, שמטרתם למנוע מעבר מידע בין החברות אודות מחירים, מבצעים, מעבר צרכנים בין חברה לחברה ועוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully