וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תומסון רכשה את רויטרס

מיכל רמתי

15.5.2007 / 11:53

המו"לית הקנדית תשלם על רויטרס 17.2 מיליארד דולר. הקבוצה המאוחדת תיצור את חברת החדשות והמידע הפיננסי הגדולה בעולם

סוכנות הידיעות רויטרס (סימול RTR.L) קיבלה את הצעת הרכש של המו"לית הקנדית תומסון (סימול TOC.TO) בסך 8.7 מיליארד ליש"ט (17.23 מיליארד דולר). הקבוצה המאוחדת תיצור את חברת החדשות והמידע הפיננסי הגדולה בעולם עם מכירות שנתיות של כ-11 מיליארד דולר, לדברי שתי החברות. העסקה ממתינה עדיין לקבלת אישור הרגולטורים.

החברה הממוזגת, שתעסיק כ-49 אלף עובדים, צופה חיסכון של יותר מחצי מיליארד דולר בשנה תוך שלוש שנים מהשלמת העסקה, על רקע מיזוג תחומים חופפים.

בעלי המניות ברויטרס יקבלו 352.5 פני במזומן ו-0.16 מניות של תומסון עבור כל מניית רויטרס שברשותם. לפי מחיר הסגירה של מניית תומסון בטורונטו אתמול, מדובר במחיר של 691.5 פני למניה. מדובר בפרמיה של 14% על מחיר הסגירה של מניית רויטרס בלונדון אתמול, ובפרמיה של 40% על מחיר מניית רויטרס לפני פרסום המגעים למכירתה.

רויטרס בת 156 השנים - המעסיקה 2,400 עיתונאים ב-196 משרדים הפזורים ב-131 מדינות - תביא לשילוש נתח השוק של תומסון בתחום המידע הפיננסי ל-34%, יותר מנתח השוק של בלומברג, מובילת השוק כיום עם נתח של 33%.

תומסון מחזיקה בתומסון פייננשל ניוז בצפון אמריקה ובסוכנות הידיעות AFX באירופה, אך נוכחותה מחוץ לארה"ב חלשה יחסית. רויטרס, לעומת זאת, חזקה באירופה, אסיה, במזרח התיכון ובאפריקה, אך חלשה יותר בארה"ב.

מנכ"ל רויטרס טום גלוסר יהיה למנכ"ל תומסון-רויטרס, ויו"ר תומסון, דיוויד תומסון, ימשיך לכהן כיו"ר החברה לאחר המיזוג.

מונופול מידע פיננסי?

הרכישה קיבלה את אישור מועצת בעלי מניות רויטרס, שאמורה לוודא בין היתר כי "באף שלב לא תעבור רויטרס לידיה של קבוצת אינטרס יחידה". משפחת תומסון, בעלת השליטה בחברה הקנדית, תחזיק ב-53% מהחברה המשולבת באמצעות חברת האחזקות שלה, וודברידג'. אישור נתח השליטה הגדול מותנה בכך שוודברידג' תמשיך להיות בשליטת משפחת תומסון. בעלי מניות המיעוט של תומסון יחזיקו ב-23%, ובעלי מניות רויטרס - ב-24%.

רויטרס נוסדה ב-1851 על ידי פול ג'וליוס רויטר, שהשתמש תחילה ביונים כדי לדווח על מחירי מניות בין ערים באירופה, באמצע המאה ה-19. כיום, יותר מ-90% מהכנסות החברה - 2.57 מיליארד ליש"ט בשנה - מקורם בעסקי השירותים הפיננסיים, ובכלל זה דיווחי מניות בזמן אמת, מחירי אג"ח וסחורות, ניתוחים של מידע ופלטפורמות המאפשרות לסוחרים לבצע פעולות מסחר. כשני שלישים מהכנסות החברה מגיעים ממכירת מסופים לגופים כמו בנקים, סוחרים ומוסדות פיננסיים.

תומסון, שצמחה מעיתון יחיד בטימינס, אונטריו, והיתה לאחת ממו"ליות העיתונים הגדולה בעולם, ניהלה בעבר גם חברות נסיעות, חנויות כלבו ואף חברות נפט. עם זאת, מאז מכרה תומסון רבים מנכסיה, כולל העיתונים, וכיום כ-80% מהכנסותיה מגיעים ממכירת מידע מקוון.

גם רויטרס, בהובלת גלוסר, ערכה צמצומים שנועדו למקד את פעילותה. סוכנות הידיעות סגרה יותר מ-80 יחידות ומכרה נכסים, ביניהם פלטפורמת המסחר האלקטרונית אינסטינט.

אף כי שתי החברות הביעו ביטחון בקבלת אישור רגולטורי לעסקה, אין מדובר בעניין מובן מאליו. המיזוג יאפשר לחברות השנייה והשלישית בגודלן בתחום אספקת המידע הפיננסי להתאחד, בשוק שבו יש ספקיות מועטות יחסית. יחדיו יחזיקו בלומברג ותומסון-רויטרס ב-67% מהשוק המספק מידע פיננסי לבנקים, חברות ברוקראז', בתי השקעות וגופים נוספים ברחבי העולם. למרות זאת, ייתכן כי הרגולטורים יאשרו את העסקה, על רקע מספר העלאות מחירים שביצעה בלומברג, מובילת השוק בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully