וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלסון יגיש בקרוב הצעת מחיר ל"מעריב"

נתן ליפסון

15.5.2007 / 13:49

שלדון אדלסון סיים את בדיקת הנאותות, ובמשפחת נמרודי מתח לקראת הגשת הצעת מחיר. שווי השוק של העיתון 126 מ' דולר

רגע ההכרעה בעסקה שבה איל ההימורים, שלדון אדלסון, ירכוש את השליטה ב"מעריב" - מתקרב: בדיקת הנאותות (Due Diligence) שביצע אדלסון לעסקי החברה - בדיקה שהחלה לפני כחודשיים - הסתיימה. את הבדיקה הובילה פירמת רואי החשבון זיו-האפט BDO.

אדלסון, שהגיע לישראל, היה אמור להגיש למשפחת נמרודי הצעת מחיר לחברת מעריב, אך דחה את ההגשה בכמה ימים. ההערכות בשוק ההון הן כי פער המחירים בין הצדדים יהיה משמעותי. שווי השוק הנוכחי של "מעריב" הוא 126 מיליון דולר. משפחת נמרודי מחזיקה, באמצעות הכשרת הישוב ובאמצעות אחזקה ישירה של עופר נמרודי, בכ-63% ממניות מעריב.

ההערכות בשוק ההון הן גם כי אדלסון יעדיף לרכוש את מעריב בשלמותה, כולל את אזקות ולדימיר גוסינסקי (27%) והציבור בה.

דובר ניוזקו, החברה הישראלית שבה אדלסון מחזיק ושבאמצעותה העסקה עשויה להתבצע, ביקש שלא להגיב לדברים.

החינמון מתקדם במקביל

העיתון "מעריב" סיים את 2006 בירידה ברווח הגולמי, בהעמקת ההפסד התפעולי ובהכפלת ההפסד הנקי ל-52 מיליון שקל. "מעריב" רשם הפסד תפעולי בכל אחד מארבעת הרבעונים של 2006.

למרות העליות בבורסה, זה כחצי שנה שמניית מעריב נסחרת בטווח מחירים צר יחסית של 22-20 שקל, תוך כדי מחזורי מסחר נמוכים. היום - עד לכתיבת שורות אלו - לא בוצעו במניה עסקות.

ניוזקו היא גם החברה שבאמצעותה אדלסון מתכוון להוציא לאור חינמון ישראלי חדש, "ישראל היום", שאמור להתחיל להיות מופץ בחודש הבא ושעורכו הוא עמוס רגב. הסמיכות שבין העסקה האפשרית עם מעריב והשקת "ישראל היום", עוררה שאלות בנוגע לתלות שבין שני האירועים.

ניוזקו מתקדמת עם תוכניות ההשקה של "ישראל היום", בלי קשר לאפשרות של עסקה במעריב. עם זאת, ייתכן שפעולתו של "ישראל היום" תהיה תלויה בעוצמת התחרות שתתפתח בין "מעריב" ל"ידיעות אחרונות" - אם אדלסון אכן יקנה את "מעריב".

ייתכן גם שהפעולה הנמרצת של אדלסון להשקת "ישראל היום" נועדה להעביר מסר תחרותי לנמרודי על רקע המגעים ביניהם, ואולי גם ל"ידיעות אחרונות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully