וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה השינויים המבניים במשק; יעד הגירעון ב-2002 - 2.4%

הארץ

3.9.2001 / 7:21

17 שרים תמכו ביעדי התקציב, 11 התנגדו; עוד הוחלט כי הגירעון בתקציב יפחת בשנים הקרובות בהדרגה עד שיגיע ל-1% מהתוצר ב-2005

מאת מוטי בסוק

הממשלה אישרה אתמול ברוב של 17 נגד 11 את יעדי תקציב 2002 והשינויים המבניים כפי שהציע משרד האוצר. בנוסף התקבלה הצעת ראש הממשלה אריאל שרון, ושר האוצר, סילבן שלום כי יעד הגירעון בתקציב 2002 יהיה 2.4% מהתוצר.

שרי העבודה הציעו בפגישה מוקדמת שנערכה אתמול בצהריים עם ראש הממשלה ושר האוצר כי יעד הגירעון לשנה הבאה יועלה ל-3.0%, כדי שיהיה ניתן להקצות יותר משאבים לתשתיות ולחינוך.

דרישתם נדחתה. בישיבת הממשלה חזר שר הפנים, אלי ישי מש"ס, על אותה הצעה, וגם פנייתו נדחתה.

עם זאת, רוב שרי העבודה וכל שרי ש"ס תמכו בהצעת התקציב של האוצר. בין השרים שהתנגדו להצעת התקציב של האוצר ולשינויים המבניים היו 4 שרים מהליכוד: עוזי לנדאו, מאיר שטרית, לימור לבנת וצחי הנגבי. גם שני השרים החדשים מסיעת המרכז, דן מרידור ורוני מילוא, התנגדו. שרים נוספים שהצביעו נגד התקציב היו סאלח טריף ומתן וילנאי מהעבודה, וכן רחבעם זאבי, אביגדור ליברמן ושמואל אביטל.

החלטת הממשלה מאתמול קובעת כי היקף הגירעון המתוכנן בתקציב 2002 יהיה לא יותר מ-11.9 מיליארד שקל, שהם 2.4% תוצר.

עוד הוחלט כי ההוצאה בתקציב השנה הבאה תעמוד על 205.4 מיליארד שקל, וכי הגירעון בתקציב יפחת בשנים הקרובות בהדרגה עד שיגיע ל-1% מהתוצר ב-2005.

הממשלה אישרה אתמול את מרבית השינויים המבניים שהאוצר הציע ל-2002, בהם ההצעה להקים ועדות מיוחדות לזירוז כל שלבי ההקמה של פרויקטים לאומיים בתחום התשתיות - החלטה ששרון ושלום רואים בה את גולת הכותרת של השינויים המבניים בתקציב 2002.

כן הוחלט להאריך את לימוד החובה עד כיתה י"ב, במקום עד כיתה י', כפי שנהוג כיום. החלטה נוספת שהתקבלה היא לאפשר לכל בעלי תעודות הבגרות להתקבל ללימודים במוסדות להשכלה גבוהה. הממשלה אישרה אתמול גם את כל הצעות האוצר לצמצום מספר העובדים הזרים (להוציא את פרסום שמם של מעבידים עבריינים בעיתונות).

סוכם כי ההשקעות בתשתיות יתבצעו בחלקן באמצעות כספים חוץ-תקציביים, בשיטות PFI ו-BOT. עם זאת, שונתה ההחלטה להנחה בארנונה לקשישים, ונקבע כי מעתה ייהנו ממנה רק מי ששכרם נמוך מהשכר הממוצע במשק.

הצעת האוצר להפחית את מספר המורים הזכאים לפרישה מוקדמת מ-900 ל-600 - נדחתה. לפי הצעה של ראש הממשלה, התקבלה החלטה הפוכה הקובעת כי מספר המורים הפורשים בשל שחיקה יגדל ל-1,200 בשנה, בהתאם לקריטריונים שיקבעו משרדי האוצר והחינוך.

השר נתן שרנסקי הציע כי יעד האינפלציה ל-2002 יישאר כמו היעד ב-2001, 2.5%-3.5%, ולא יירד ל-2%-3%, כפי שהחליטה הממשלה הקודמת. הצעתו נדחתה.

במסיבת עיתונאים שנערכה לאחר ישיבת הממשלה הביע השר שלום סיפוק מהחלטות הממשלה, ובעיקר מההחלטה לאשר את הוועדות המיוחדות לזרוז פרויקטים לאומיים. לדבריו, החלטה זו תאפשר לממשלה לבצע את תוכניותיה בתחום התשתיות. שלום ציין כי המבחן הבא של התקציב יהיה בכנסת. "אם נצליח גם בכנסת, נוכל להוביל את המשק ב-2002 ליותר צמיחה, יותר תעסוקה ויותר יציבות", אמר.

ישיבת הממשלה הבאה על התקציב, שבה ייקבעו תקציבי משרדי הממשלה והכנסות המדינה ממסים, תיערך ב-13 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully