וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיחשוב ישיר נסחרת לפי שווי שוק נמוך משווי מניות פורמולה שבבעלותה

הארץ

3.9.2001 / 8:31

מנכ"ל החברה, עדי אייל: "הרכישה הצפויה של ג'ון ברייס תכפיל את מחזור המכירות של מיחשוב ישיר תוכנה"

מאת רותם שטרקמן

ההפסדים על הנייר של מיחשוב ישיר מרכישת מניות פורמולה (6.2%) לפני חודשים ספורים מסתכמים כבר בכ-30 מיליון שקל. מניות פורמולה נרכשו על ידי מיחשוב ישיר לפי שווי של כ-30 דולר למניה, ומאז רשמו ירידה של כ-40%.

"רכישת השליטה בפורמולה על ידי קבוצת חייל בסוף השבוע שעבר לפי שווי של 40 דולר למניה, מראה כי ההערכות שעשינו בנוגע לשווי האמיתי של פורמולה - נכונות", אומר מנכ"ל ובעל השליטה במיחשוב ישיר, עדי אייל.

עם זאת, נראה כי במיחשוב ישיר די הופתעו מהעסקה שבה הצליח דני גולדשטיין בהדרגה לצאת מחברת התוכנה הגדולה בישראל, המזוהה עם שמו, תוך כדי קבלתה של חבילת מזומנים לא קטנה. אייל אמר כי מכירת המניות לקבוצת חייל לא הצליחה ליצור הרחבה של גרעין שליטה, ומיחשוב ישיר היא עדיין מחזיקת המניות הגדולה בפורמולה. לפי שעה, מכבידות הוצאות המימון מההלוואה לרכישת המניות בהיקף של 90 מיליון שקל על תוצאות החברה. מיחשוב ישיר נסחרת בפרמיה שלילית גדולה לפי שווי שוק של 32 מיליון שקל, הנמוך אפילו משווי מניות פורמולה שבבעלותה, המסתכם בכ-48 מיליון שקל.

על התוצאות הכספיות לרבעון השני אומרים במיחשוב ישיר, כי ענפי המחשוב והטכנולוגיה בישראל סובלים בחודשים האחרונים מהאטה עולמית ומהמצב הביטחוני בישראל. גם תוצאותיה של החברה שפורסמו אתמול מושפעות באופן בולט ממצב הענף.

לדברי אייל, רכישתה של ג'ון ברייס מוצרים ממל"מ מערכות על ידי החברה הבת מיחשוב ישיר תוכנה אמורה להכפיל את מחזור המכירות שלה, שהוא כיום 80 מיליון שקל בשנה. העסקה אמורה להיסגר בימים הקרובים, והיא תבטא שווי של כ-34 מיליון שקל לג'ון ברייס. אייל אמר כי מצב הענף כיום יוצר גם הזדמנויות עסקיות מעניינות לחברות החזקות ובעלות היציבות, וזאת גם הסיבה לרכישת ג'ון ברייס כחלק מאסטרטגיה של רכישות נוספות בעתיד.

מיחשוב ישיר מוזכרת בדו"ח של חברת המחקר הבינלאומית IDC שפורסם לפני שבוע כאחת מחמש חברות התוכנה הגדולות בישראל, וזאת בנוסף לפורמולה, טלדור, מל"מ ותים. על פי הדו"ח, היווה שוק התוכנה בישראל כ-3.2% מהתל"ג שלה ב-2000, שהסתכם ב-110 מיליארד דולר. הנתון ממצב את ישראל בין עשר המדינות המובילות בעולם ביחס בין השקעה במחשוב לתוצר המקומי, ומעל הממוצע העולמי, שהוא 2.7%. גם מדו"חותיה של מיחשוב ישיר עצמה ניתן ללמוד על היקף הכנסות גדול יחסית של כ-400 מיליון שקל בשנה.

בשורה התחתונה הפסידה מיחשוב ישיר 2 מיליון שקל ברבעון השני של 2001, לעומת רווח של 1.4 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2000. ההכנסות ברבעון ירדו ל-100 מיליון שקל ברבעון השני לעומת היקף של 115 מיליון ברבעון המקביל, אך ההכנסות במחצית הראשונה של 2001 לא נפלו לעומת ההכנסות במחצית הראשונה של 2000. ההכנסות במחצית הראשונה של 2001 הסתכמו ב-217 מיליון שקל.

אייל אמר כי במצב הביקושים הנמוך בענף בכל תחומי הפעילות והשינוי הדרמטי שעבר על הכלכלה העולמית והישראלית, אין זה הגיוני להשוות את התוצאות עם הרבעונים המקבילים ב-2000. לדבריו, יש להסתכל על התנהלותה של החברה והתמודדותה עם המצב. לדבריו, דווקא מיחשוב ישיר לעומת חברות אחרות בענף מתאימה את עצמה למיתון, וזאת על ידי צמצום הוצאות והתייעלות, אך ההתאמה דורשת עוד זמן.

זו אחת הסיבות שהחברה מראה הפסדים בשורה התחתונה, בנוסף להוצאות שנגרמות משמירה על רמת כוח אדם ופעילות הגבוהה מהדרוש. בחברה מעוניינים, אמר אייל, להימנע מפגיעה ברמת הפעילות ובעסקים המרכזיים, וזאת כדי שהחברה תהיה ערוכה למצב שבו יהיה שיפור בשוק. עקב כך ספגה החברה, וגם תמשיך לספוג בעתיד הנראה לעין, הפסדים גדולים יותר מאלה שהיתה סופגת אילו היתה מחליטה כי השיפור בשוק הוא רחוק יותר. אייל הוסיף וציין כי למיחשוב ישיר יש איתנות פיננסית ויציבות בעסקים ברמה כזו שהחברות הבנות יכולות להמשיך עוד זמן רב גם במצב העסקים הנוכחי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully