וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק המטבעות: הין נחלש מול הדולר על רקע שת"פ בין ארה"ב ליפאן להורדת ערך המטבע

יהודה שויצר

3.9.2001 / 9:16

המטבע היפאני ירד לשער של 119.1 ין לדולר; שר האוצר היפאני ייוועץ עם עמיתו האמריקאי בדרכים להחלשת הין שהתחזק ב-5% בחודש אוגוסט

הין נחלש היום מול הדולר לאחר ששר האוצר היפאני, מאסאג'ורו שיאוקאווה, אמר כי ייוועץ עם עמיתו האמריקאי, פול אוני'ל, על מנת לשתף פעולה בהחלשת הין. הין היפאני, שהתחזק ב-5% ביחס לדולר בחודש אוגוסט, הוביל לפגיעה קשה ברווחי היצואניות הגדולות ביפאן. המטבע היפאני ירד לשער של 119.1 ין לדולר, משער של 118.7 ין לדולר שנרשם ביום שישי.

שר האוצר היפאני ציין כי שרי האוצר של ה-G7 שותפים לדעתו כי השינויים בשערי המטבע לאחרונה היו חדים מדי. "אין אפילו חברה אחת ב-G7 שחושבת שהשינוי בשערי המטבע היה בסדר", אמר שיאוקאווה.

מול היורו הין נסחר כמעט ללא שינוי ברמה של 108.26 ין ליורו.

ההאטה הכלכלית בעולם פוגעת קשה בחברות יפאניות. בחודש אוגוסט בלבד חברות טכנולוגיה בכלכלה השנייה בגודלה בעולם פיטרו יותר מ-70 אלף איש. בגל הפיטורים הגדול איבדו את מקום עבודתם קרוב למיליון בני אדם מתחילת השנה ביפאן.

לנוכח נתונים אלה האבטלה ביפאן הגיעה בחודש יולי לשיא של 5%. בעקבות המצב הקשה בשוק העבודה היפאני, הרגיל לשיעורי תעסוקה גבוהים ביחס למדינות המערב, מתכננת הממשלה להעניק סובסידיות לחברות שיעסיקו מובטלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully