וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסלולריות עשויות לספוג קנסות

ערן גבאי

20.5.2007 / 12:05

משרד התקשורת עומד לגבות מהן קנסות רטרואקטיבית, מפני שלא עמדו במועד המקורי ליישום תוכנית ניידות המספרים

שר התקשורת אריאל אטיאס מתכוון להודיע על המועד החדש ליישום תוכנית ניידות המספרים במהלך השבועיים הקרובים. במקביל, מתכוון משרד התקשורת להתחיל במהלך שיאפשר לו לגבות רטרואקטיבית קנסות מחברות התקשורת בעקבות אי עמידתן במועד המקורי ליישום תוכנית ניידות המספרים, בהיקף שעשוי להסתכם בעד 1.9 מיליון שקל לחברה. כך נודע ל-TheMarker.

תוכנית ניידות המספרים, שאמורה להיכנס לתוקפה בסוף 2007, מבקשת לאפשר לכל מנוי תקשורת בארץ להחליף מפעיל תקשורת בתוך 3 שעות בלבד ולשמור על מספר הטלפון האישי שלו. משרד התקשורת מנסה להקדים את יישום התוכנית לחודש ספטמבר או תחילת אוקטובר 2007, בעוד שלאחרונה הודיעה חברת בזק למשרד כי לא תהיה מוכנה ליישום התוכנית לפני דצמבר 2007, אולם המשרד הודיע כי אינו מוכן לקבל דחייה נוספת במועד יישום התוכנית.

עם זאת, שלב הבדיקות בין המפעילים עדיין נמשך. גורמים בענף התקשורת טוענים כי אין סיכוי ריאלי להפעיל את תוכנית ניידות המספרים כבר השנה, וכי החברות יהיו ערוכות לכך רק במהלך הרבעון הראשון של 2008.

באשר לאיומים של משרד התקשורת לגבות מהחברות קנסות באופן רטרואקטיבי על כל התקופה של החריגה שעשויה להסתכם בלמעלה משנה, אומרים גורמים בחברות התקשורת כי הנושא נמצא עדיין בדיונים בבית המשפט. לדבריהם, מאחר שמשרד התקשורת לא שלח מעולם לחברות הודעה על היותן מפרות חוק בעניין ניידות המספרים, לא תהיה למשרד כל יכולת משפטית לגבות מהן קנסות נוספים.

היקף הקנסות יגדל

נזכיר כי משרד התקשורת קיבל בחודשים האחרונים הרחבה ביכולת האכיפה שלו מול החברות בענף, כך שגובה הקנס של חברה יתאם להיקף מחזור הפעילות שלה: על חברות עם מחזור של עד 100 מיליון שקל בשנה, יתאפשר להטיל קנס של כ-202 אלף שקל בתוספת של 1.45% מסך ההכנסות. על חברות בעלות מחזור עסקים הגבוה מ-100 מיליון שקל, יוטל קנס בשיעור 1.414 מיליון שקל, בתוספת 0.25% מסך ההכנסות. בדרך זו, יגדל היקף הקנסות שיכול שר התקשורת להטיל על חברות מכ-322.5 אלף שקל כיום לכ-12.7 מיליון שקל לחברה שהיקף הכנסותיה כ-4.5 מיליארד שקל.

תוכנית ניידות המספרים אמורה היתה להיכנס לתוקפה כבר בספטמבר 2006. החברות טענו כי משרדי התקשורת והאוצר ביצעו הליך לקוי בכל הקשור לקביעת התוכנית, בעוד שהגורמים המקצועיים במשרדי האוצר והתקשורת קבעו בכמה הזדמנויות כי אין מקום לתת ארכה לחברות התקשורת. בסיכומו של דבר הוחלט על ידי שרי האוצר והתקשורת כי אין לדחות את המועד ליישום התוכנית והחל ב-1 בספטמבר 2006 נהפכו כל חברות התקשורת בישראל למפירות חוק.

הצורך ביישום תוכנית ניידות המספרים נובע מקיומם של חסמי מעבר גבוהים בחלק מתחומי התחרות בשוק התקשורת. החסמים הכרוכים בהשקעה לא קטנה מצד הצרכן המעוניין להחליף מפעיל, ועל כן משרתים לא פעם את החברות בביצור תופעת "הלקוחות השבויים" (לקוחות שבוחרים להישאר אצל ספק שירות רק מאחר שחסמי המעבר לספק אחר נתפשים בעיניהם כגבוהים מדי).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully