וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילתק הפסידה 3.3 מ' ש' ברבעון - אזהרת עסק חי ממשיכה להופיע בדו"חותיה הכספים

שלומי גולובינסקי

3.9.2001 / 15:30

פיחות של 9% בשער הריאל הברזילאי הגדיל את הגירעון בהון העצמי של גילתק ב-1.4 מ' ש'; ההכנסות צמחו ל-63.6 מ' ש'

אזהרת עסק חי עדיין ממשיכה להתנוסס על דו"ח רואי החשבון המבקרים את הדו"חות הכספיים של חברת גילתק שבשליטת מנחם קופ. הפסד של 14.9 מיליון שקל ב-6 חודשים, גירעון של 17.5 מיליון שקל בהון העצמי, ו-29 מיליון שקל בהון החוזר, לא משאירים לרואי החשבון של גילתק הרבה ברירות.

יחד עם זאת, גילתק מציגה שיפור מסוים בתוצאותיה העסקיות ברבעון השני, אלא שהשאלה היא האם לא מדובר במעט מדי ומאוחר מדי. את הרבעון השני של השנה סיימה גילתק עם הכנסות של 63.6 מיליון שקל, המהווים גידול של 38% ביחס להכנסות שנרשמו ברבעון המקביל.

גם ביחס להכנסות הרבעון הראשון גילתק צמחה יפה, שכן ברבעון הפותח של השנה עמדו ההכנסות על 48 מיליון שקל. הישג נוסף לגילתק ברבעון השני היה חזרה לרווחיות תפעולית, גם אם זעומה.

גילתק מציגה רווח תפעולי של 695 אלף שקל לעומת הפסד תפעולי של 4.5 מיליון שקל ברבעון המקביל, והפסד כפול מזה ברבעון הראשון של השנה. הרווח התפעולי מצליח אף לגבור על הוצאות המימון של החברה (כחצי מיליון שקל) ולהותיר אותה עם רווח לפני מס של 475 אלף שקל.

אלא שהדו"חות הללו אינם כוללים פעילויות שהופסקו במהלך הרבעון, כמו פעילות החברה בטורקיה וסגירת פעילות בתחום האינטרנט והתקשורת האקטיווית. כמו כן, החלה גילתק בתהליכי סגירה של מפעל הצינורות בברזיל, ונמכרה חלק מהפעילות בפרויקט נתב"ג 2000.

כל אלה עדיין השפיעו ברבעון השני על השורה התחתונה של גילתק, והובילו אותה לרשום הפסד נקי של 3.3 מיליון שקל. למרות ההפסד שנרשם ברבעון הרי שמדובר בשיפור ניכר לעומת התוצאות שהשיגה החברה ברבעונים האחרונים. כך למשל ברבעון הראשון הפסידה גילתק 11 מיליון שקל, וברבעון המקביל 7 מיליון שקל.

על מנת שהחברה תמשיך להתקים כעסק חי למרות מצבת החובות שרובצת עליה (63 מיליון שקל) נוקטת החברה במספר פעולות, כמו קיצוץ של כ-15% במספר המועסקים בקבוצה, סגירת מחלקת הפיתוח הבינלאומי, מיקוד עסקי וקיצוץ בעלויות הקבועות וצמצום הפסדים מפעילויות מפסידות.

אם לא די לגילתק בצרות שמניבה לה הפעילות השוטפת, נחתה על החברה מכה נוספת. ממועד עריכת הדו"חות הכספיים (סוף יוני) ועד לפרסומם היום, חל פיחות של 9% בשער הריאל הברזילאי מול השקל. הפיחות הזה הגדיל את הגירעון בהון העצמי של גילתק ב-1.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully