וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ פורז מאמין שיתגבש לובי אוהד להצעה להגביל בעלויות צולבות באמצעי התקשורת

ערן גבאי

3.9.2001 / 17:30

ח"כ גוז'נסקי מציעה לאסור על מי שמחזיק יותר מ-15% באמצעי תקשורת אחד להחזיק מעל 15% באמצעי תקשורת נוסף

"יש הרבה נפגעי תקשורת בכנסת שסוחבים מרמור רב עימם וצריך לקחת את זה בחשבון כשדנים בהצעות החוק של תמר גוז'נסקי ויובל שטייניץ וסביר שיתגבש לובי אוהד לרעיונות שהם מעלים", כך אמר היום ח"כ אברהם פורז, יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, בגמר דיון בוועדה בנושא הגבלת הבעלויות הצולבות בתקשורת.

"הצעות החוק הן רציניות ולא על בסיס פוליטי", אמר פורז והוסיף כי ידאג להעלות אותן להצבעה במושב החורף של הכנסת.

שר התקשורת, ראובן ריבלין, נכח בדיון, אך, לדברי פורז, לא נקט בעמדה ורק אמר כי הדבר ראוי ומצריך דיון מעמיק.

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דוידה לחמן מסר, הביעה תמיכה בחקיקה שתגביל בעלויות צולבות בתקשורת.

הדיון בוועדה נסוב סביב שתי הצעות חוק פרטיות, אך לדברי פורז הוא אינו מתכוון להעלות להצבעה בוועדה את הצעות החוק בזמן הפגרה וכשנוכחים ארבעה חברי כנסת בלבד - תמר גוז'נסקי, יובל שטייניץ, נעמי חזן ונחמה רונן. ועדת הכלכלה אמורה להכין את ההצעות לקריאה ראשונה.

ח"כ תמר גוז'נסקי (חד"ש) מציעה כי ייאסר על מי שמחזיק יותר מ-15% באמצעי תקשורת אחד להחזיק יותר מ-15% באמצעי תקשורת נוסף.

ח"כ יובל שטייניץ (ליכוד) מציע כי ייאסר על מי שמחזיק יותר מ-10% בעיתון או ערוץ שידור להחזיק גם יותר מ-1% באמצעי תקשורת נוסף.

פורז מציין כי דרש שיובאו בפני הוועדה בהתכנסויותיה הבאות, הצפויות להיערך רק עם חידוש מושב הכנסת, דוגמאות על הנעשה מבחינת הבעלויות הצולבות במדינות בעלות סדר גודל ומבנה שוק תקשורת הקרוב לזה של ישראל דוגמת מדינות סקנדינוויה. הוועדה תוכל אז לבחון כיצד פתרו את סוגיית הבעלויות הצולבות במודלים הדומים לשלנו.

נשיא מועצת העיתונות, פרופ' מרדכי קרמניצר, אמר בוועדה היום כי "הבעלויות הצולבות הן סכנה לדמוקרטיה ויש חובה לצמצם את השפעת 'המשפחות' בשוק התקשורת".

הנציג היחיד מטעם העיתונות שנכח בדיון היה סגן יו"ר מעריב, עו"ד צבי חפץ, שלא הביע התנגדות עקרונית להגבלת הבעלות הצולבת אך דרש כי אחוז ההחזקות שיותר יהיה גבוה בהרבה מזה המוצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully