וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר נור מקרופרינטרס דן פרג'ס נקנס ב-500 אלף דולר על הונאה שביצעה חברת ברוקרים בבעלותו

סוכנויות הידיעות

3.9.2001 / 13:26

ג'וזפתל אנד קו, חברת ברוקרים ותיקה, שילמה 3.3 מיליון דולר ל-360 לקוחות שהונתה ב-1996, לפי דיווח של "בארונ'ס"

דן פרג'ס, יו"ר נור מקרופרינטרס, חברה ישראלית הנסחרת בוול סטריט, נקנס בחצי מיליון דולר בגין הונאת משקיעים שביצעה חברת ברוקרים בבעלותו ב-1996. החברה, ג'וזפתל אנד קו, הורשעה בהונאה של 360 לקוחות, לאחר שגבתה מהם מחיר מופרז עבור מניה שניסתה להיפטר ממנה. על כך דיווח מגזין "בארונ'ס".

ג'וזפתל, חברת ברוקראז' שנוסדה ב-1910, שלחה בימים האחרונים צ'קים בשווי 3.3 מיליון דולר ללקוחות המרומים. נציג הנאסד"ק ציין כי מתן הפיצוי הוא אירוע נדיר: לעתים רחוקות בלבד מקבלים קורבנות הונאה פיצוי על העוול שנגרם להם.

פרג'ס ניסה להתפשר עם הרשויות בסכום של 770 אלף דולר לפני כמה שנים. הוא הודה בכך שהפירמה העניקה לברוקרים תמריצים להיפטר מהמניה, אך טען כי הרשויות הוציאו "חוזה" על ראשו.

ההחלטה על הקנס התקבלה בפסק דין מינהלי והיא קובעת כי פרג'ס העיד עדות שקר בשימוע. לפי הדיווח של "בארונ'ס", היו לג'וזפתל בעיות משפטיות מאז שפרג'ס השתלט עליה בסוף שנות השמונים.

לפי דיווחים בתקשורת בימים האחרונים, העמיד פרג'ס את ג'וזפתל למכירה. פרג'ס אמר ל"בארונ'ס" כי הוא מעוניין במחיר של 50 מיליון דולר עבורה.

ובאשר לנור, שאינה מעורבת בפרשייה, אומר פרג'ס כי יצרנית המדפסות, שהונפקה לציבור ב-1995 במחיר של 6 דולרים למניה, היא "אחד מהקלפים המנצחים שלנו". מחיר הסגירה של מניית נור ביום שישי היה 5.55 דולרים. בשיאה נסחרה המניה במחיר הגבוה מ-15 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully